مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان:

نیروگاه اصلا در خشکسالی دشت کبودرآهنگ نقشی نداشته است

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۱:۰۹:۵۳
کد خبر: ۸۹۳۹۷۲
نیروگاه اصلا در خشکسالی دشت کبودرآهنگ نقشی نداشته است
دیناروند با بیان اینکه افکار عمومی ، نیروگاه را عامل کم آبی منطقه می دانند افزود: بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای همدان کمتر از ۲ درصد از آب های زیرزمینی منطقه در گذشته توسط نیروگاه برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت برق زیربنای همه صنایع کشور بوده و پیش نیاز استفاده از صنعت و تکنولوژی این است که انرژی برق برای آن تامین شود.

عبدالمجید دیناروند گفت: کاهش نزولات آسمانی در سال های گذشته و برداشت بی رویه آب در بخش های مختلف موجب کاهش سطح آب های زیر زمینی شده است.

 وی با بیان اینکه افکار عمومی ، نیروگاه را عامل کم آبی منطقه می دانند افزود: بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای همدان کمتر از ۲ درصد از آب های زیرزمینی منطقه در گذشته توسط نیروگاه برداشت شده است.

 دیناروند از جمله اقدامات نیروگاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی را احداث حوضچه های تزریق مصنوعی برشمرد  و گفت : پس از بارندگی های بی سابقه ابتدای سال جاری و آبگیری این حوضچه ها شاهد افزایش ۱۰ الی ۱۲ متری آب سفره های زیر زمینی مجاور نیروگاه بوده ایم . 

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح افزود احداث برج خشک واحد یک نیروگاه از جمله پروژه های مهمی بود که برای اولین بار در جهان به شیوه ترکیبی احداث گردید و این برج خشک از سال ۹۴ با صرفه جویی ۸۵ درصدی در مصرف آب به بهره برداری رسید .

عبدالمجید دیناروند با اشاره به سهم ۲ درصدی نیروگاه شهید مفتح در تأمین برق مورد نیاز کشور گفت : کسب عنوان برتر آمادگی تولید نیروگاه در سال ۹۷ از جمله افتخارات نیروگاه است و این مهم مرهون تلاش و همت کارکنان نیروگاه است .

 

 

نظر شما