پیش‌بینی تولید ۶ هزار و ۳۰۰ تن ماهی در استان همدان

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۳:۰۵:۵۲
کد خبر: ۸۹۵۲۳۵
پیش‌بینی تولید ۶ هزار و ۳۰۰ تن ماهی در استان همدان
علی دولوافزود: حدود 6 هزار تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی تولید می‌کنیم که پیش‌بینی شده تولید ماهی در سال‌جاری افزایش 30 درصدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان 918 واحد آبزی‌پروری فعال است اظهار کرد: واحد‌هایی از جمله یک پرورش زالوی طبی و یک واحد پرورش کروکودیل نیز در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه شیلات همدان از سال 75 فعالیت خود را آغاز کرده است ادامه داد: استان همدان با وجود کوهستانی بودن به یکی از قطب‌های شیلات کشور تبدیل شده است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان از پیش‌بینی تولید 6 هزار و 300 تن ماهی در سال‌جاری در استان خبر داد و افزود: حدود 6 هزار تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی تولید می‌کنیم که پیش‌بینی شده تولید ماهی در سال‌جاری افزایش 30 درصدی داشته باشد.

وی به تولید 4 میلیون و 200‌ هزار قطعه ماهیان زینتی در استان اشاره کرد و افزود: دو کارخانه تولید خوراک آبزیان نیز در همدان فعال است.

دولو با اشاره به اینکه 35 استخر پرورش ماهی در استان در حال ساخت و یا دریافت تسهیلات هستند بیان کرد: در حوزه تولید ماهی خاویار هم فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 50 مزرعه بزرگ پرورش ماهی همدان در حاشیه رودخانه‌ها ایجاد شده است ادامه داد: بخش شیلات استان ظرفیت‌های ناشناخته زیادی دارد که در راستای شناسایی این آنها باید اقدام کنیم.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با سرانه مصرف ماهی یادآور شد: در گذشته سرانه مصرف ماهی در همدان سالانه نیم کیلوگرم بود که این رقم در سال 97 به 7.5 کیلوگرم رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز