اهدا خون ۵۸۶ همدانی در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۵:۵۲:۱۴
کد خبر: ۸۹۶۸۰۳
اهدا خون ۵۸۶ همدانی در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی
فاطمه یادگاری گفت: عزاداران حسینی در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۵۸۶ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان بیان کرد: ۲۹۲ شهروند در تاسوعا و ۲۹۴ نفر در عاشورای حسینی نسبت به اهدای خون اقدام کردند که سهم بانوان از مجموع این تعداد اهدای ۱۳ واحد خونی بوده است

وی یادآوری کرد: خونگیری از عزاداران حسینی در ۲ پایگاه ثابت واقع در همدان و ملایر صورت گرفت همچنین ۲ پایگاه سیار نیز در شهرستان های رزن و کبودراهنگ راه اندازی شد.

مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان یادآوری کرد: پیش از حضور تیم های سیار، با فرمانداری هماهنگی های لازم برای تامین مکان و استقرار تخت و دیگر تجهیزات مورد نیاز صورت گرفت.

یادگاری ادامه داد: با توجه به فرهنگسازی صورت گرفته، شاهد ازدحام جمعیت برای اهدای خون نبوده بلکه عزاداران از اول محرم نسبت به حضور و اهدای خون اقدام کردند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش شمار مراجعهکنندگان به مراکز انتقال خون در ایام محرم به منظور تامین پلاکت فریزس مورد نیاز بیماران ، با بیمارستان و پزشکان تعامل لازم صورت می‌گیرد.

مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان اظهار داشت: با درخواست پزشکان بیمارستان، پلاکت فریزس مورد نیاز تامین شده و در موعد تعیین شده تحویل بیمارستان می‌شود.

 

 

نظر شما