تولیدکنندگان عسل؛ شکر را با همان قیمت دولتی دریافت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۸:۲۹:۳۹
کد خبر: ۸۹۷۸۰۹
تولیدکنندگان عسل؛ شکر را با همان قیمت دولتی دریافت می‌کنند
هوشنگ کرمی معرفی تولیدکنندگان عسل برای دریافت شکر را یکی از حمایت‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: تولیدکنندگان عسل شکر را با قیمت دولتی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه طرح سرشماری کلونی‌های زنبور عسل از تاریخ ششم مهرماه آغاز خواهد شد اظهار کرد: این سرشماری تا تاریخ 19 مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در مهرماه از کلونی‌های زنبور عسل در سطح استان سرشماری می‌شود ادامه داد: در شهرستان بهار 138 پرورش‌دهنده زنبور عسل با 7 هزار و 424 کلونی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه از 7 هزار و 424 کلونی زنبورعسل 408 کلونی از نوع جدید و 16 مورد از نوع قدیمی است بیان کرد: کندو‌های نوع جدید چوبی هستند.

وی با اشاره به اینکه تولید عسل در شهرستان بهار سالانه 63 تن است افزود: از هر کلونی زنبور عسل به طور میانگین 9 کیلو عسل برداشت می‌شود.

کرمی با بیان اینکه کلاس‌های آموزش در زمینه مشاغل خانگی و زنان روستایی در رابطه با پرورش زنبورعسل برگزار شده است ادامه داد: پرورش زنبور عسل را می‌توان در اندازه کوچک و خانه‌های روستایی انجام داد.

وی معرفی تولیدکنندگان عسل برای دریافت شکر را یکی از حمایت‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: تولیدکنندگان عسل شکر را با قیمت دولتی دریافت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در ادامه به موضوع برداشت سیب زمینی در شهرستان بهار اشاره کرد و با بیان اینکه امسال 6 هزار هکتار زیر کشت سیب زمینی قرار داشت افزود: سیب زمینی شهرستان بهار بیشتر مصرف تازه‌خوری دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 90 درصد برداشت سیب زمینی در بهار انجام شده است تصریح کرد: امسال 250 هزار تن سیب زمینی تولید کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز