شهردار همدان:

یکی از آثار گردشگری همدان در همایش راه ابریشم جهانی می شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۱:۱۶:۳۵
کد خبر: ۸۹۷۹۴۵
یکی از آثار گردشگری همدان در همایش راه ابریشم جهانی می شود
صوفی افزود: ثبت جهانی آثار همدان به عنوان یکی از موضوعات قابل پیگیری در کنار برگزاری این همایش دنبال می‌شود و با پیگیری های صورت گرفته یکی از آثار گردشگری همدان ثبت جهانی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، عباس صوفی شهردار همدان امروز در نشست خبری همایش راه ابریشم، با بیان اینکه به دنبال برگزاری موفقیت‌آمیز نشست‌های بین‌المللی سال قبل به دنبال توسعه مباحث بین‌المللی، گردشگری و توسعه شهر همدان چند نشست برگزار شد اظهار کرد: این اقدامات به منظور معرفی همدان به مجامع بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان یکی از راه‌های جاده ابریشم بوده است گفت: همایش جهانی «راه ابریشم» در جهان برگزار می‌شود که امسال این همایش با رویکرد توسعه گردشگری و گفت‌وگوی ادیان در همدان برگزار خواهد شد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه باید در دو حوزه معرفی همدان به عنوان «شهر خلاق» و «برند همدان در گردشگری» کار کنیم بیان کرد: ظرفیت‌های همدان باید به دنیا شناسانده شود؛ سال گذشته نشست جهانی گردشگری را در این راستا برگزار کردیم.

وی به برگزاری همایش «راه ابریشم» با حضور ۱۶ کشور اشاره کرد و افزود: ثبت جهانی آثار همدان به عنوان یکی از موضوعات قابل پیگیری در کنار برگزاری این همایش دنبال می‌شود و با پیگیری های صورت گرفته یکی از آثار گردشگری همدان ثبت جهانی می شود.

صوفی با بیان اینکه با وجود یک‌هزار و 800 اثر تاریخی تاکنون یک اثر ثبت جهانی نداشته‌ایم تصریح کرد: این رویکرد یکی از اهداف ثبت زنجیره‌ای ثبت جهانی است که برگزاری این همایش می‌تواند در این روند موثر بوده و کمک کند.   

وی با تأکید بر اینکه برای معرفی همدان باید بهانه‌های مختلفی داشته باشیم ادامه داد: از یک‌میلیارد و 200 میلیون گردشگر خارجی در جهان سهم ایران 7 میلیون و سهم شهر همدان 7 هزار گردشگر است و در این خصوص نیز همدان مظلوم است.

شهردار همدان با بیان اینکه همایش «راه ابریشم» یک نشست کاملا مدیریتی، فرهنگی و تخصصی است خاطرنشان کرد: این همایش با حضور بزرگان دنیا در مباحث فرهنگی برگزار می‌شود.

وی خواستار اطلاع رسانی این همایش شد و یادآور شد: باید این همایش به خوبی اطلاع رسانی شود تا ظرفیت های همدان به خوبی معرفی شود.

صوفی با تأکید بر اینکه باید همدان را در حوزه گردشگری برندسازی کنیم اظهار کرد: پیگیری ثبت همدان به عنوان «شهر خلاق در حوزه گردشگری» نیز مهم است و درخواست پیگیری آن را داریم؛ کشف شهر همدان نیز موضوع مهمی است که در این حوزه نیز باید وارد شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز