۱۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند همدان توزیع شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۹:۱۷:۲۰
کد خبر: ۸۹۸۳۶۸
۱۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند همدان توزیع شد
نوروزی از توزیع 1000 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند همدان از محل موقوفات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در اجرای طرح «مهر تحصیلی» خبر داد و اظهار کرد: امروز یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند مقطع ابتدایی در قالب طرح «مهر تحصیلی»  توزیع شد.

وی با بیان اینکه برای نخستین سال در اداره اوقاف شهرستان همدان یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر با امکانات کامل بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد افزود: کوله‌پشتی، دفترهای نقاشی و مشق، مداد، مدادرنگی، خودکار، پاک‌کن و ... لوازم التحریری بود که بین دانش‌آموزان توزیع شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اینکه از طریق کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه فرهنگی اداره اوقاف به خانواده‌ها فراخوان داده شده بود گفت: هزینه مجموع این بسته‌ها 2 میلیارد ریال شد که اگر هر کدام از آنها را به صورت آزاد تهیه می‌کردیم 300 تا 320 هزار تومان قیمت داشت اما از طریق کارخانه سازمان اوقاف تهیه شد که برای هر بسته 200 هزار تومان پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بسته‌ها در آستان مقدس عیسی ابن احمد(ع) توزیع می‌شود افزود: حواله‌ها از قبل مهیا و بین خانواده‌ها توزیع و امروز بسته‌ها تقدیم شد.

نوروزی بیان کرد: هر سال برنامه «مهر تحصیلی» در شهرستان همدان کم‌‌رنگ بود و تقریباً 40 تا 50 بسته توزیع می‌شد اما امسال خوشبختانه تعداد افزایش یافت.

وی با اهمیت به ترویج فرهنگ وقف و ثبت وقف‌های جدید گفت: سال‌ گذشته وقف‌های ارزشمندی در همدان صورت گرفت و نیاز به وقف‌های جدیدی هم متناسب با نیازهای روز جامعه نظیر وقف در راستای کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، حمایت از بیماران سرطانی و صعب‌العلاج، کمک به ازدواج جوانان و تامین مسکن برای زوجین ضروری است.

 رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خواستار ورود واقفان نیک‌اندیش و ثبت وقف‌هایی بر اساس نیاز روز جامعه شد و افزود: در حال حاضر در حوزه تحصیل دانش‌آموزان تنها یک موقوفه در همدان ثبت شده که امسال با برنامه‌ریزی از محل موقوفاتی که مرتبط با این موقوفه بودند و از خیرات و مبرات تعداد بیشتری لوازم‌التحریر تهیه و توزیع شد.

 وی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه قرآنی وقف‌های کمی وجود دارد به طوری که شاید به سه مورد برسد خاطرنشان کرد: امسال سه وقف جدید در شهرستان همدان ثبت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز