رئیس فراکسیون ولایی مجلس در خبرگزاری برنا(۱)

مجلس دهم نخواست و نمی خواهد راس امور باشد/ ۴۰ سال مملکت دست برخی مدیران فاسد بوده است/ مجلس نمی خواهد شرکتی ها تبدیل وضعیت شوند

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۲۶:۰۶
کد خبر: ۸۹۹۰۱۸
مجلس دهم نخواست و نمی خواهد راس امور باشد/ ۴۰ سال مملکت دست برخی مدیران فاسد بوده است/ مجلس نمی خواهد شرکتی ها تبدیل وضعیت شوند
حاجی بابایی در تشریح عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس زحمات زیادی کشیده است اما زحمات آن مقبول مردم و قابل لمس برای مردم نیست و مجلس دهم نخواست و نمی خواهد راس امور باشد.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس با حضور در خبرگزاری برنا در همدان پاسخگوی سوالات خبرنگاران این خبرگزاری بود.

حاجی بابایی در تشریح عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس زحمات زیادی کشیده است اما زحمات آن مقبول مردم و قابل لمس برای مردم نیست و مجلس دهم نخواست و نمی خواهد راس امور باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مجلس ما در راس امور بود بسیاری از مشکلات را امروز نداشتیم، اظهار کرد: بعضا دولت در راس امور قرار می گیرد در حالی که بر اساس قانون مجلس در راس امور قرار دارد و در بسیاری از موارد به جای تصمیم سازی مجلس دهم، دولت برای مجلس تصمیم گیری می کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: در برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف به آوردن برنامه کردیم، تذکر دادیم، مکاتبه کرده ایم و خوب شاید مجلس به اندازه کافی از قدرتش استفاده نکرده است.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر اینکه اگر مجلس ما در راس امور بود بسیاری از مشکلات را امروز نداشتیم، اظهار کرد: بعضا دولت در راس امور قرار می گیرد در حالی که بر اساس قانون مجلس در راس امور قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجلس پنجم و هفتم از بهترین دوران مجلس بوده اند، گفت: از مجلس هفتم به بعد روزبه روز شاهد تضعیف مجلس بوده ایم که علت اصلی آن به مدیریت مجلس بر می گردد

حاجی بابایی تصریح کرد: امروز موشک های ایران به اندازه ای پیشرفت کرده که مدرن ترین پهباد آمریکایی را ساقط می کند  اما در صنعت خودرو به دلیل رانت هایی که وجود دارد هر روز با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی ادامه می دهد: مردم از ما می پرسند چه فرقی بین خودرو سازی و ساخت موشک است؟ چرا در ساخت موشک به حدی پیشرفت کرده ایم که پهباد آمریکایی را می زنیم اما در صنعت خودرو هر روز درجا می زنیم؟

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها تنها راه نجات خودرو سازی کشور آزاد سازی وارادات خودرو است و اگر آزاد سازی صورت گیرد مردم پراید را ۵ میلیون هم نمی خرند.

وی افزود: در کشور کارهایی مانند اختلاس و زندگی اشرافی نیز است، که بابت شرم می شود، تفکراتی در کشور است، که نمی خواهد مردم از نعمت های انقلاب استفاده کنند.

رئیس فراکسیون ولایی مجلس گفت:۴۰ سال مملکت دست برخی مدیران فاسد بوده که امروز دخترانشان به جرم قاچاق دستگیر می شوند و اینها بعد از انقلاب در همه دولت ها پست و سمت داشته اند و یا مدیر یا وزیر بوده اند!

وی با بیان اینکه مجلس دهم نمی خواهد شرکتی ها تبدیل وضعیت شوند، گفت: متاسفانه در ادارات کشور نظام برده داری حاکم است و نمی دانم دلیل وجود کارکنان شرکتی در دستگاههای دولتی چیست و چرا نباید این گروه از کارکنان دولت به صورت مستقیم با دستگاه های اجرایی قرارداد داشته باشند.

حاجی بابایی افزود: چه توجیهی دارد که قسمتی از حقوق کارمندان در اختیار این شرکت ها قرار بگیرد و آیا به جز این حقیقت در اذهان مردم متبادر می شود که بعضی از مدیران شرکت های خدماتی را حیاط خلوت خود قرار داده اند.

وی تصریح کرد: حقوق های نجومی برازنده این جامعه نیست وعدالت نیست در یک اداره یکی که شرکتی است  یک میلیون تومان، قراردادی دو میلیون حقوق بگیرد و یکی که رسمی و مدیر است پنجاه میلیون حقوق بگیرد، قطعا این همه روحیه اشرافی گری حاکم وتبعیض موجود برازنده جامعه اسلامی نیست .

وی با بیان اینکه از مدیرانی که از بالا به مردم نگاه می کنند و خود را در دین، اقتصاد و هر موضوع دیگری بالاتر از مردم می دانند متنفر هستم، افزود: زمانی که از بالا به پائین تصمیم بگیریم جواب نمی دهد، باید همه در تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت کنیم، باید قبول کنیم و بپذیریم ؛ باید با هم حرکت کنیم ، یک حرکت جمعی برای تغییر وضع موجود جواب می دهد.

 

 

نظر شما