رهاسازی۶۰ بهله پرنده شکاری در طبیعت زیبای همدان

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۰:۴۶:۵۸
کد خبر: ۸۹۹۵۰۴
رهاسازی۶۰ بهله پرنده شکاری در طبیعت زیبای همدان
مهدی صفی‌خانی گفت: ۶۰ بهله پرنده شکاری در طبیعت زیبای همدان رهاسازی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: این پرندگان شامل چهارگونه از جمله ۳۰ بهله دلیجه، ۲۵ بهله سارگپه، سه بهله عقاب طلایی و ۲ بهله جغد کوچک هستند.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی و اولویت‌های اصلی و محوری سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت و حراست از گونه‌های حیات وحش است.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: برخی از گونه‌ها با وجود هوش بالا اما به خاطر برخورد با سیم و دکل‌های برق حین پرواز، بیماری و سقوط ، آسیب دیده و توسط علاقه مندان به محیط زیست تحویل یگان حفاظت این اداره کل می‌شوند.

صفی‌خانی ادامه داد: این گونه‌های زخمی توسط دامپزشک معاینه اولیه شده و بر اساس شرایط جسمی آنها، تصمیم‌گیری می‌شود که در این زمینه ممکن است برخی از گونه ها به علت داشتن بیماری خاص از چرخه طبیعت حذف شوند.

وی اظهار داشت: برخی مواقع پزشک اقدام به جراحی پرنده زخمی یا ثابت کردن بال و پر شکسته شده این قبیل پرندگان تا زمان بهبودی کامل آن می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با توجه به اینکه یکی از شهروندان علاقه‌مند اقدام به راه اندازی مرکزی برای نگهداری حیوانات کرده، گونه های مجروح بر اساس شناسنامه معاینات بالینی و در نظر گرفتن وضعیت بهداشتی و درمانی، تحویل این مرکز می شود.

صفی‌خانی بیان کرد: از ۶۰ گونه رها سازی شده در طبیعت همدان نمونه گیری ژنتیکی، بافت خون و حلقه‌گذاری صورت گرفت تا در هر کجای کشور این پرنده دیده شد بدانند که در کدام استان و در چه شرایطی رها سازی شده است.

 

نظر شما