آغاز همایش گردو در تویسرکان

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۱:۴۹:۰۷
کد خبر: ۹۰۰۰۰۸
آغاز همایش گردو در تویسرکان
همایش ملی گردو، فرش دستباف و مبل و منبت از روز گذشته در شهرستان تویسرکان آغاز شد و تا سه روز ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، همایش ملی گردو، فرش دستباف و مبل و منبت از روز گذشته در شهرستان تویسرکان آغاز شد و تا سه روز ادامه می یابد.

فرماندار تویسرکان در این جشنواره گفت: این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید گردو ، مبل و منبت در کشور است و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های گردو در آن وجود دارد.

سید رسول حسینی افزود: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بافنده فرش دستباف در تویسرکان فعال هستند.

وی با بیان اینکه  هفت هزار و ۶۰۰ نفر در کارگاه های صنایع مبل و منبت این شهرستان فعالیت دارند افزود: جشنواره ملی گردو و مبل و منبت نقطه عطفی برای ایجاد بهره وری حداکثری از قابلیت‌های متنوع شهرستان تویسرکان در بخش‌های مختلف و شناساندن آنها به همه مردم ایران زمین است.

فرماندار تویسرکان اظهار داشت: در حاشیه این جشنواره کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه جانبی عرضه محصولاتی همچون گردو، صنایع مبل و منبت، فرش دستباف، سوغات تویسرکان و تولیدات بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف ارائه شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز در حال برگزاری است ادامه داد: گردوی تویسرکان به لحاظ مرغوبیت علاوه بر داخل کشور از شهرت و کیفیت جهانی برخوردار است.

حسینی با بیان اینکه جشنواره ملی گردو با هدف معرفی ظرفیت‌های متنوع شهرستان در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری برگزار شده است افزود: شهرستان تویسرکان بیش از ۲۲۱ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری دارد اما تاکنون آن گونه که باید این قابلیت ها به مردم ایران معرفی و بهره وری حداکثری از آنها ایجاد نشده است.

وی افزود: توسعه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های ویژه شهرستان تویسرکان مانند گردو، فرش دستباف و صنایع مبل و منبت یکی از مهمترین محورهای توسعه این شهرستان به شمار می رود که باید نهایت بهره وری را از آنها ایجاد کرد.

تویسرکان با داشتن بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو و تولید این محصول با مرغوبیتی در مقیاس جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز