هشدار مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

استفاده از کتاب کمک اموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع!

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۰:۰۰:۳۷
کد خبر: ۹۰۱۱۲۵
استفاده از کتاب کمک اموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع!
محمدپورداوود گفت: کتاب های درسی مطالب را کامل و جامع در خودشان گنجانده اند و دیگر نیازی به کتاب های اموزشی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل آموزش وپرورش همدان در جمع خبرنگاران گفت: کتاب های درسی مطالب را کامل و جامع در خودشان گنجانده اند و دیگر نیازی به کتاب های اموزشی نیست.

وی افزود: به جز مدارس استعداد های درخشان مدارس دیگر نباید دانش آموزان را مکلف کنند که کتاب آموزشی تهیه کنند و معلمان باید هدف خود را بیشتر معطوف اموزه های دینی و سبک زندگی دانش اموزان کنند .                 

پورداوود تصریح کرد: در سند تحول بنادین تلاش می شود که تربیت تمام ساعتی مبتنی بر تربیت دینی باشد.

وی ادامه داد: سید امنه موسوی مصداق بارز این موضوع است که علاوه بر کسب رتبه چهارم کنکور سراسری در رشته انسانی توانسته حافظ کل قران هم باشد و در رشته های ورزشی و هنری نیز حائز رتبه برتر شود.

وی خاطر نشان کرد: هدفی دیگری که سند تحول بنادین دنبال می کند این است که مدارس از لاک اموزشی بیرون بیایند وبیشتر مولد سرمایه اجتماعی ونهاد فرهنگی تلقی شوند وهم چنین دانش آموزان از حافظه محوری خارج وبیشتر دنبال کسب شایستگی باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش همدان افزود: دنبال این هستیم که از رقابت های فردی خارج شویم وبه سمت رقابت های گروهی برویم . 

 پورداوود گفت: ما در استان همدان بیست وهشت هزار پانصد دانش اموز داریم که در چهار دوره تحصیلی در حال تحصیل می باشند .

وی افزود: از این میزان ده درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل میکنند که ما سعی داریم این رقم رابه 15درصد برسانیم .

مدیرکل آموزش وپرورش همدان خاطر نشان کرد: استان همدان به لحاظ نیروی انسانی وهم چنین در زمینه استاندار سازی سیستم های گرمایشی توانسته رتبه اول را در کشور کسب کند و در بهمن ماه سال گذشته جشن براندازی بخارهای نفتی را داشته ایم.

وی افزود: امسال توانستیم500نفر نیرو از طریق مربی های پیش دبستانی و مربیان سوادآموزی به صورت حق التدریس استخدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما تنها 200نفر نیرو کم داریم که می توانیم این کمبود را از طریق ظرفیت شاغلین و هم چنین استفاده از ظرفیت بازنشستگان در مدارس استفاده کنیم .

وی افزود: طرح جدید در نظام اموزش به نام بوم به وجود آمده است که هر استان باید براساس موقیعت و اقلیم کلاس های دوساعتی تشکیل دهد که استان همدان تصمیم گرفته این کلاس ها را به مهارت آموزی اختصاص دهد وبتوانیم مهارت دانش آموزان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به برنامه های در دست اجرا این اداره کل گفت: در تلاش هستیم که خانه معلم را توسعه دهیم واین مکان را به هتلینگ  تغییر دهیم.

وی افزود: 11هزار دانش آموز محروم در استان مشغول تحصیل هستند که همگی انها شناسایی شدند وتوانستیم برای آنها لباس نو و لوازم التحریر تهیه کنیم و از لحاظ ثبت نام در مدرسه مشکلی نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد :اجازه نخواهیم داد دانش اموزی به خاطر مشکل مالی از تحصیل باز بماند

 

نظر شما