فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

مردم ما فرهنگ عاشورا را در دفاع مقدس تکرار کردند

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۹:۵۰:۰۳
کد خبر: ۹۰۱۱۶۰
مردم ما فرهنگ عاشورا را در دفاع مقدس تکرار کردند
سردار مظاهر مجیدی دفاع مقدس را برگرفته از تعالیم دینی و فرهنگی عاشورایی دانست و تأکید کرد:‌ مردم ما فرهنگ عاشورا را در دفاع مقدس تکرار کردند و به تاسی از امام حسین(ع) در مقابل استکبار ایستادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن استکبار جهانی با مشاهده شعارها بر چهار رکن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی متوجه شد این شعار برگرفته از شعور انقلابی است و احساس خطر کردند.

وی با بیان اینکه دشمن هر چه در توان داشت برای انحراف و نابودی نظام ما به کار گرفت گفت: استکبار در 31 شهریور 59 یکی از مهره‌های دست‌نشانده را اجیر کرد تا به خیال خود نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه رژیم بعثی با تمام نیروهای خود به مرزهای جمهوری اسلامی تاختند با این ایده که طی سه روز و کمتر از یک هفته نظام را به فروپاشی برساند بیان کرد: امام(ره) مردم را برای ایستادگی در مقابل دشمن بسیج کرد و معجزاتی رخ داد که همه مردم در دفاع مقدس دیدند.

وی با بیان اینکه زمان تهاجم به کشور توسط دشمن برای تصرف خرمشهر 35 روز طول کشید تا بتوانند این شهر قهرمان را بگیرند افزود: آقای شمخانی آن زمان گفت کمتر از 150 پاسدار و کمتر از 130 قبضه سلاح داریم و از رئیس جمهور وقت برای تجهیز درخواست کرد اما چون از سوی بنی‌صدر کم‌کاری شد دشمن قسمتی از مرزها و شهرها از جمله خونین‌شهر را تصرف کرد.

سردار مجیدی با اشاره به نوشته دشمن بعثی بر روی دیوار فرمانداری مبنی بر اینکه «آمده‌ایم بمانیم» تصریح کرد: شواهد و قراین خرمشهر حاکی از این بود که می‌خواهند برای همیشه خرمشهر را از خاک وطن جدا کنند ، این شهر 575 روز در دست عراقی‌ها بود.

وی ادامه داد: دشمن بعثی هر چه در توان داشت برای حفظ خرمشهر به کار گرفت تا این شهر قهرمان را از نظام جدا کند اما راه به جایی نبرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به فرمان رهبر کبیر انقلاب و فرمانده کل قوا مبنی بر آزادی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: دهم اردیبهشت سال 60 تهاجم ما به خرمشهر شروع شد و توانستیم کمتر از 25 روز از تمام رده‌های دشمن عبور کنیم و با وجود حضور 35 هزار نیروی دشمن، پیروز شدیم و 19 هزار عراقی را به اسارت درآوردیم.

مجیدی خاطرنشان کرد: حضرت آقا در سخنان اخیر فرمودند «خرمشهرها در پیش داریم» می‌خواهیم از این جمله که خرمشهر را خدا آزاد کرد درس بگیریم؛ ماحصل دفاع مقدس رسیدن به این کلام بود که «ما می‌توانیم».

وی خواستار مطالعه دوران دفاع مقدس توسط همگان به ویژه جوانان شد و گفت: امروز توجه به فرهنگ دفاع مقدس از هر مقطع دیگری بیشتری اهمیت دارد و می‌تواند استمرار نظام را تضمین کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه امروز کشور به روحیه اطاعت‌پذیری از امام و رهبری؛ جهاد و مقاومت در مقابل تهاجم استکبار جهانی نیاز دارد و می‌تواند کارگشا باشد اظهار کرد: امروز با مرور درس‌های دفاع مقدس می‌توانیم تضمین کنیم انقلاب پابرجا خواهد بود و پیشرفت‌ کشور در پیش است.

وی افزود: اگر رهبری می‌فرمایند گام دوم انقلاب را باید با جوانان برداریم به دلیل این است که جوانان توانستند جنگ هشت ساله را در دفاع از کشور پشت سر بگذارند.

مجیدی دفاع مقدس را برگرفته از تعالیم دینی و فرهنگی عاشورایی دانست و تأکید کرد:‌ مردم ما فرهنگ عاشورا را در دفاع مقدس تکرار کردند و به تاسی از امام حسین(ع) در مقابل استکبار ایستادند.

وی اطاعت محض از ولایت را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: امروزه می‌بینیم آمریکا از هر روز دیگر به فروپاشی نزدیک‌تر شده است؛ وقتی انصارالله یمن با پهپاد مراکز نفتی عربستان را بمباران می‌کند و مدعیان کوچک نیز نمی‌توانند حرکتی کنند به معنی شکست ابرقدرتی و افول آمریکاست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم افزود: باید به قرآن کریم تمسک جوییم و آینده را از آن نیکان بدانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز