معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

اجلاس «راه ابریشم» پتانسیل‌های استان همدان را معرفی می‌کند

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۱۲:۱۹:۲۹
کد خبر: ۹۰۱۳۱۲
اجلاس «راه ابریشم» پتانسیل‌های استان همدان را معرفی می‌کند
پور مجاهد گفت: اجلاس «راه ابریشم» پتانسیل‌های استان همدان را معرفی می‌کند و ضمن بازاریابی بین‌المللی منجر به تبادل اطلاعات می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی «راه ابریشم» در همدان اظهار کرد: به طور حتم این اجلاس در معرفی همدان به عنوان کهن‌شهر «جاده ابریشم» بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به حضور 14 کشور جهان در این رویداد بین‌المللی گفت: این اجلاس ضمن بازاریابی بین‌المللی منجر به تبادل اطلاعات می‌شود و در رونق و توسعه گردشگری نیز نقش‌آفرین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از اهمیت این رویداد در حوزه تجاری برای احیای «راه ابریشم» قدیم سخن به میان آورد و تأکید کرد: با انجام تجارت، بستر تقویت صادرات نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم، می‌توان از این طریق با بخشی از کشورهای حاضر در این همایش ارتباط گرفت افزود: این اجلاس مقدمات افزایش گردشگر را مهیا می‌کند که همین امر رونق وجهه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

پورمجاهد با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های اقتصادی گفت: در حوزه تقویت خطوط ریلی کانون‌های اقتصادی استان مثل خط فرعی ریل به فولاد ویان، مجتمع انبارهای شرکت پشتیبانی و کارخانه سیمان هگمتان شناسایی و به اداره کل راه‌آهن اعلام شده است.

وی برگزاری این اجلاس را در برقراری ارتباط با مسوولان کشور به منظور تامین اعتبار اجرای این خطوط ریلی مثمر ثمر دانست و افزود: تمام تلاش خود را برای بهره‌گیری از این فرصت به کار می‌گیریم.

 

نظر شما