فرماندار همدان:

۲۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند/ افزایش ۳۶ درصدی حضور گردشگر خارجی در همدان

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۲۰:۳۳:۱۸
کد خبر: ۹۰۱۵۳۲
۲۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند/ افزایش ۳۶ درصدی حضور گردشگر خارجی در همدان
افشاری گفت: در حوزه گردشگری با افزایش 36 درصدی حضور گردشگر خارجی در همدان مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حسین افشاری ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان با بیان اینکه موضوع بارز در جلسه امروز تسلط مدیران شهرستان به گفتمان اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: کمیته‌های چهارگانه که وظیفه تامین، تولید و توزیع کالا و خدمات را برعهده داشتند، در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشرو بودند اما در حوزه گفتمان‌سازی عقب بودیم که این مشکل نیز حل شده است.

وی با اشاره به اینکه با نگاه به رفتار مردم درمی‌یابیم نسبت به سال گذشته در برابر کمبود کالا پخته‌تر عمل می‌کنند و مراقب حربه‌های دشمن هستند، افزود: مردم می‌دانند دشمنان از تحریم‌ها و فشار‌‌های روانی به دنبال چه هدفی هستند.

فرماندار همدان با بیان اینکه دشمن همه توان خود را به کار برد تا مردم را از نظام جمهوری اسلامی ناامید کند اما در نهایت ناکام ماند، بیان کرد: شاخص‌ها در ابعاد مختلف نشان می‌دهد مردم دست دشمن را خوب خوانده‌اند.

وی با بیان اینکه در همدان در حوزه تولید کالا و خدمات به خصوص محصولات استراتژیک مثل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی و ... به خوبی عمل می‌شود، بیان کرد: خدمات اولیه آب، گاز و خدمات ارتباطی روند رو به بهبود دارند و با کمترین اخلال مواجه هستیم.

افشاری ادامه داد: در تابستان سال‌جاری پیش‌بینی شده بود با کمبود برق مواجه شویم اما وزارت نیرو در تولید و مردم از نظر صرفه جویی عملکرد خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال 20 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند افزود: پتروشیمی هگمتانه در حال راه‌اندازی است، ضمن اینکه حربه تحریم‌ها کند شده است.

فرماندار همدان افزود: در حوزه بهداشت و درمان بسیاری از خدمات تخصصی، فوق تخصصی و پیشگیرانه در همدان ارائه می‌شود و 20 درصد خدمات درمانی به استان‌های مجاور را نیز انجام می‌دهیم.

وی ضمن اینکه دانشگاه D8 را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست که در همدان راه‌اندازی شده است خواستار توجه به استفاده از این ظرفیت شد.

افشاری با بیان اینکه در حوزه گردشگری با افزایش 36 درصدی حضور گردشگر خارجی در همدان مواجه هستیم گفت: این مهم ناشی از تاثیرگذاری همایش‌هایی مانند «همدان، 2018»‌ بوده و همدان از نظر گردشگری در صدر دنیا مطرح شده و سازمان‌های مرتبط با گردشگری جهانی نسبت به این استان گرایش دارند.

وی در ادامه به موضوع گازرسانی پرداخت و افزود: گازرسانی به روستا‌های کمتر از 10 خانوار باقی مانده و ارائه خدمات در روستا‌های بین 10 تا 20 خانوار در حال انجام است.

فرماندار شهرستان همدان در ادامه با بیان اینکه رسانه ها در اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارند، گفت:50درصد بار اقتصاد مقاومتی در بخش رسانه بود چرا که رسانه های متعهد جنگ روانی را خنثی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز