نماینده روسیه در اجلاس راه ابریشم:

روسیه نهمین کشور در ثبت سایت‌های تاریخی و فرهنگی راه ابریشم است

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۶:۳۸:۰۲
کد خبر: ۹۰۲۷۰۱
روسیه نهمین کشور در ثبت سایت‌های تاریخی و فرهنگی راه ابریشم است
رافایل والیف گفت: در حال حاضر روسیه در زمینه ثبت سایت های تاریخی و فرهنگی راه ابریشم نهمین کشور بوده و رسیدن به رتبه ۵ را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده روسیه در اجلاس راه ابریشم در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم در همدان با تقدیر از ایران و برگزارکنندگان این اجلاس اظهار کرد: ۵ سال از ثبت مسیر قزاقستان در میراث جهانی «راه ابریشم» می گذرد.

وی با اشاره به قرارگرفتن یکی از شهرهای روسیه در مسیر «جاده ابریشم» گفت: روسیه نماینده سایت‌های فرهنگی و تاریخی مختلف و بخشی از این جاده است و در ابتدای این مسیر قرار دارد.

نماینده روسیه در نشست جهانی «راه ابریشم» با بیان اینکه در حال حاضر روسیه در زمینه سایت‌های ثبت شده تاریخی و فرهنگی نهمین کشور است، افزود: بر اساس تصمیم دولت باید از نظر ثبت‌ها کشور پنجم شویم بنابراین باید در این حوزه کار کنیم.

نماینده روسیه در اجلاس راه ابریشم با اشاره به ایجاد کمیته هماهنگ‌کننده در این خصوص در روسیه عنوان کرد: جاده ابریشم ۴۹ منطقه را در بر دارد و انجام این کار برای ثبت سایت دشوار خواهد بود.

والیف با تأکید بر اینکه کارمان را شروع کردیم و می‌توانیم برای ۱۰ سایت دیگر نامزد شویم، عنوان کرد: بخش زیادی از روسیه در بخش آسیایی است اما با در نظر گرفتن اینکه بیشتر سایت‌ها در بخش اروپایی است و سایت‌هایی طبیعی در آسیاست، باید قبول کنیم ثبت سایت کار دشواری است.

وی ارتباط با ایران را تأثیرگذار دانست و گفت: روسیه یکی از کشورهایی است که در دوران‌ مختلف بیشترین ارتباط را با این کشور داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز