نماینده چین در اجلاس راه ابریشم:

چین اهمیت زیادی برای حفاظت تاریخی و مدیریت سایت ها در استان های غربی جاده ابریشم قائل است

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۶:۳۶:۵۴
کد خبر: ۹۰۲۷۰۴
چین اهمیت زیادی برای حفاظت تاریخی و مدیریت سایت ها در استان های غربی جاده ابریشم قائل است
هوآنگ شیاآفانگ با بیان اینکه چین اهمیت زیادی برای حفاظت تاریخی و مدیریت سایت ها در استان های غربی جاده ابریشم قائل است، اظهار کرد: دولت چین با حفاظت تاریخی از سایت های باستانی قصد حفظ سنت تاریخی و فرهنگی گذشتگان را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دومین روز از اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان با برگزاری نشست معرفی میراث جهانی برای ثبت زنجیره ای فراملی در کشورهای مسیر جاده ابریشم در جنوب آسیا با ارائه مطالبی توسط نمایندگان کشورهای چین و نپال برگزار شد.

نماینده کشور چین در این نشست اظهار کرد: پروژه ثبت میراث جهانی راه ابریشم از ۳ سال پیش توسط یونسکو آغاز شده و برای انجام این امر همکاری خوبی بین کشورهای چین و نپال صورت گرفته است.

هوآنگ شیاآفانگ با بیان اینکه جاده ابریشم به ۵۱ کریدور با موقعیت های مشخص تقسیم شده است، افزود: نوع تعامل و ارتباط کشورها وجه مشترک کریدورها در این جاده است.

نماینده کشور چین با بیان اینکه کریدور جنوب آسیا نپال، چین، افغانستان و پاکستان را در برمی گیرد، عنوان کرد:جاده ابریشم در چین به سه راه شرقی، میانی و غربی تقسیم می شود و قبل از قدرت گرفتن توباکی ها در قرن ۱۷ کاوشگران و تجار از راه شرقی عبور می کردند.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم مسیر اصلی تعاملات چین، نپال، ایران و افغانستان و برخی دیگر از کشورها بوده است، بیان کرد: مسیر غربی جاده ابریشم در چین از قرن چهارم تا بیستم به راه چای و اسب معروف بوده است.

وی با بیان اینکه چین اهمیت زیادی برای حفاظت تاریخی و مدیریت سایت ها در استان های غربی جاده ابریشم قائل است، اظهار کرد: دولت چین با حفاظت تاریخی از سایت های باستانی قصد حفظ سنت تاریخی و فرهنگی گذشتگان را دارد.

نماینده کشور چین با بیان اینکه چین با کمک باستان شناسان سایت های تاریخی جاده ابریشم را شناسایی کرده است، گفت: برای انجام اقدامات حفاظتی و پایش؛ بودجه خوبی از طرف دولت چین تامین شده است.

هوآنگ شیاآفانگ با بیان اینکه سایت های جنوب شرق آسیا حفاظت شده است، افزود: دولت چین از حفاظت و بازآرایی سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می کند.

تحقیقات و آنالیز سایت های باستانی و حفاظت آنها به انجام بهتر کارها در سطح فراملی کمک خواهد کردوی با بیان اینکه تحقیقات و آنالیز سایت های باستانی و حفاظت آنها به انجام بهتر کارها در سطح فراملی کمک خواهد کرد، ادامه داد: تقویت و بهبود روابط دولت چین با کشورهای حاشیه جاده ابریشم، آمادگی به اشتراک گذاشتن پایش و مدیریت و حفاظت از سایت های باستانی و برگزاری کارگاه میراث فرهنگی طی سال های ۲۰۱۸ و۲۰۱۷ از اقدامات چین برای حفاظت از سایت های باستان شناسی جاده ابریشم است.

وی در پایان با بیان اینکه چین آمادگی میزبانی از هفتمین اجلاس جهانی راه ابریشم را دارد، گفت: کشورهای عضو این مجمع باید در راستای حفاظت از آثار ملی و فرهنگی جاده ابریشم با چین همکاری کنند.

 

نظر شما