مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان خبر داد :

افزایش ۴۲ درصدی ورود گردشگران به استان همدان

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۸:۰۰:۳۰
کد خبر: ۹۰۴۹۳۱
افزایش ۴۲ درصدی ورود گردشگران به استان همدان
مالمیر در شش ماه نخست امسال، استان همدان پذیرای تعداد 13 هزار و 232 گردشگر بوده که نسبت به سال گذشته حضور گردشگران به استان از افزایش 42 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، به مناسبت هفته گردشگری خبرنگاران استان همدان در قالب تور رسانه ای از روستای گردشگری و توریستی ملحمدره بازدید کردند، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: استان همدان توانسته است در حوزه گردشگری وتبلیغات بسیار موفق و موثر عمل کند به طوری که حضور گردشگران مقیمی به استان همدان در 6 ماه ابتدای امسال نسبت به مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال، استان همدان پذیرای تعداد 13 هزار و 232 گردشگر بوده که نسبت به سال گذشته حضور گردشگران به استان از افزایش 42 درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس «همدان، پایتخت کشورهای آسیایی» و اجلاس جهانگردی گردشگری در همدان در سال 2018 و اجلاس راه ابریشم در سال 2019 در افزایش گردشگران نقش مهمی داشته است.

مالمیر در ادامه افزود :روستای ملحمدره توانسته در حوزه گردشگری به خوبی عمل کند ومردم این روستا پذیرای گردشگر و تغییر در این روستا بودند و این باعث شده که بتوانند سریعتر رشد کنند و بتوانیم بیشترین تعداد خانه های بوم گردی را در این منطقه داشته باشیم .

وی اظهار کرد: برای سنگ فرش،جداره سازی کف سازی زیرساخت های این روستا اداره میراث اعتباری افزون بر 1 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه کرده و در حال حاضر پارکینگ عمومی ،ساماندهی سیستم فاضلاب ،بحث اینترنت از مشکلات موجود روستای ملحمدره بوده که توجه ویژه مسئولان را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: مسیر استان به سمت گردشگری جهت گیری خوبی داشته است و محوریت قرار دادن گردشگری به سمت توسعه انتخاب خوبی می باشد و حرکت به این سمت باعث شده است که رشد خوبی در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در حال حاضر استان همدان دارای 4 هزار تخت اقامتی بوده و ایجاد 3 هزار تخت اقامتی را با موافقت اصولی در دست اقدام دارد که با بالفعل شدن تعداد موافقت های اصولی این ظرفیت به 7 هزار تخت اقامتی تا سال 1400 افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: استان همدان دارای 23 اقامتگاه بوم گردی بوده که هر اقامتگاه به صورت میانگین برای 4 نفر ایجاد اشتغال کرده و 23 اقامتگاه بوم گردی نیز تکمیل پرونده کرده اند که برخی از این پرونده ها در دست احداث و در حال تبدیل بنا هستند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و 700 میلیارد تومانی  اقامت مسافران و گردشگران به استان و اشتغال هزار و 200  نفر در این حوزه گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان تعداد 16 هتل در دست اقدام و پیگیری برای موافقت ایجاد و شروع به کار بوده  که برخی از این هتل ها در ملایر ،اسدآباد و نهاوند  در دست اقدام است و شاهد سرمایه گذاری برای ایجاد هتل در سطح شهرستان ها هستیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز