فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

انهدام ۴۱ باند مواد مخدر در همدان/افزایش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی در حوزه برون شهری/کمربندی مریانج محل جابجایی زائران اربعین

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۳۵:۴۵
کد خبر: ۹۰۵۷۱۱
انهدام ۴۱ باند مواد مخدر در همدان/افزایش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی در حوزه برون شهری/کمربندی مریانج محل جابجایی زائران اربعین
سردار بخشعلی کامرانی‌صالح گفت: در حوزه موادمخدر بیش از 1000 مأموریت انجام شده که بیشتر از 3 تن موادمخدر کشف و ضبط و 41 باند منهدم شده و بیش از 5000 نفر مصرف کننده، معتاد و توزیع کننده خرد دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرمانده انتظامی استان همدان در نشست خبری و در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته ناجا اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار «پلیس هوشمند امین مردم» نامگذاری شده است.

سردار کامرانی‌صالح در خصوص اربعین سال 98 تصریح کرد: استان همدان هر ساله محل تردد زائران است و امسال نیز با توجه به بازگشایی مرز خسروی ترددها افزایش می‌یابد و به فراخور با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی مباحث امنیتی، انتظامی و ترافیکی ویژه پیش‌بینی و اکیپ‌های بیشتر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار استان همدان معین چندین استان برای انتقال زائران است ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که از مرز اتوبوس‌ها زائران را به همدان منتقل کرده و زائران از همدان به شهرهای خود مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: فعلاً کمربندی مریانج برای جابجایی زائران مدنظر است و باید دستگاه‌های مرتبط تدابیر لازم را به منظور سهولت تردد زائران بیاندیشند.

وی در ادامه درباره کشف و ضبط موادمخدر عنوان کرد: در حوزه موادمخدر بیش از 1000 مأموریت انجام شده که بیشتر از 3 تن موادمخدر کشف و ضبط و 41 باند منهدم شده و بیش از 5000 نفر مصرف کننده، معتاد و توزیع کننده خرد دستگیر شده اند.

کامرانی‌صالح درباره سامانه 197 بیان کرد: در این حوزه 12 جلسه ملاقات عمومی مردمی داشته‌ایم که حدود 600 نفر از شهروندان به صورت حضوری، درخواست خود را اعلام کرده اند و بیش از 15 هزار تماس با سامانه 197 حاصل شده که در این راستا بیش از 33 درصد افزایش رضایتمندی را نسبت به مدت مشابه شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان درباره تماس مردمی با سامانه 110 نیز بیان کرد: بیش از 530 هزار تماس مردمی با این سامانه انجام شده که نسبت به مدت مشابه، 5 درصد افزایش را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان به اهم برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: یازدهم مهرماه و در نخستین روز از هفته ناجا دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، غبارروبی مزار شهدا و یادواره 330 شهید نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به برگزاری پیاده‌روی خانوادگی عاشورائیان در دومین روز از هفته ناجا تصریح کرد: در سنوات گذشته استقبال خوبی از سوی مردم برای حضور در این برنامه شاهد بودیم و امسال نیز پیش‌بینی حضور حداکثری شهروندان را داریم.

وی به برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سومین روز از هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: ارائه خدمات پزشکی رایگان به شهروندان و حضور در مناطق کم‌برخوردار از دیگر برنامه‌ها طی این هفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: تجلیل از فعالان برگزاری پروازهای حج، همایش طلایه‌داران ترافیک و همیاران پلیس، صدور گواهینامه و اجرائیات با زمان بیشتر، راه‌اندازی دوربین‌های البسه آنلاین و تشدید آن، دایر کردن نمایشگاه در حوزه تخصصی پلیس فتا و نواختن زنگ مهر نیز طی این هفته پیش‌بینی شده است.

وی ارائه برنامه‌های مشاوره‌ای را از برنامه‌های این هفته برشمرد و یادآور شد: ارائه مشاوره از مباحث مهم در حوزه کلانتری‌ها و معاونت اجتماعی است.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه بیش از 90 برنامه از 160 عنوان برنامه در مرکز استان ارائه خواهد شد اظهار کرد: نامگذاری روزهای هفته ناجا نیز به صورت روزشمار انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 44 هزار پرونده در حوزه‌های مختلف در این بازه زمانی تشکیل شده است افزود: در سرقت و جرائم بیش از 300 نفر دستگیر شدند.

سردار کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه جرائم خشن کاهش داشته و جرائم خرد افزایش داشته است تصریح کرد: از مجموع جرائم 75 درصد جرائم خرد است.

وی به ساماندهی بیش از 5 هزار نفر شبگرد محله و نگهبان با بیش از 5 درصد افزایش اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه انهدام باندها و در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از سه تن مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به متلاشی کردن 18 باند از سوی پلیس آگاهی اظهار کرد: باندهای متلاشی شده بیشتر در حوزه سرقت منزل، مغازه، خودرو و موتورسیکلت بوده و سارقان دستگیر شده منازل و خودرو اکثرا غیربومی بودند.

فرمانده انتظامی استان همدان درباره کشف کالای قاچاق در 6 ماهه نخست امسال استان، گفت: حدود 200 عملیات برای کشف قاچاق صورت گرفته که در این راستا 2000 نفر دستگیر شدند.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح افزود: کالاهای ضبط شده به ارزش ریالی 124 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه 12 درصد رشد داشته و در مجموع 110 پرونده به ارزش بیش از 100 میلیون و حدود 20 پرونده به ارزش بیش از 500 میلیون تومان بوده که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی به افزایش چشمگیر اقدامات مجرمانه در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و افزود: 55 درصد دستگیری در این حوزه افزایش داشته و 80 مجرم در حوزه برداشت غیرمجاز، مزاحمت‌های اینترنتی و سایر جرم‌ها در این حوزه دستگیر شدند.

سردار کامرانی‌صالح تصریح کرد: 92 جلسه آموزشی برای شهروندان به منظور آگاه‌سازی در خصوص فضای مجازی برگزار و تولید محتوا صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه درون شهری 5 درصد کاهش تصادفات داشته ایم، افزود: در حوزه برون شهری افزایش 10 درصدی را شاهد بودیم و باید اشاره شود در این مدت، بیش از 20 تا 30 درصد افزایش تردد در محورهای مواصلاتی به ویژه در ایام تابستان وجود داشته است.

کامرانی‌صالح ادامه داد: سال گذشته در حوزه درون شهری 40 نفر فوتی گزارش شده است که امسال به 38 نفر کاهش یافته و در حوزه برون شهری این رقم در سال گذشته 187 نفر بوده که امسال به 208 نفر افزایش پیدا کرده است.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اقدامات در حوزه پیشگیری اجتماعی اظهار کرد: 3 هزار و 500 فقره پرونده در کلانتری‌ها مراجعه‌کننده داشته که قریب به 3 هزار فقره منجر به مصالحه شد که بیش از 84 درصد منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سایر امور خدماتی نیز اقداماتی انجام شده است گفت: در حوزه صدور گذرنامه 42 هزار فقره گذرنامه با 124 درصد افزایش، پیگیری تأیید صدور صلاحیت 3 هزار فقره و صدور گواهینامه 19 هزار فقره انجام شد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در صدور پلاک موتور سیکلت 4 هزار فقره و صدور پلاک خودرو نیز 19 هزار فقره انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه وظیفه عمومی نیز 4 هزار فقره معافیت تحصیلی و کفالت انجام شده است افزود: در حوزه معاونت بهداری برای پرسنل و عموم مردم 59 هزار فقره خدمت پزشکی و آزمایشگاهی ارائه شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز