معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان :

گزارش تحلیلی در خصوص بازماندگان از تحصیل تهیه شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۳۰:۲۶
کد خبر: ۹۱۰۹۹۰
گزارش تحلیلی در خصوص بازماندگان از تحصیل تهیه شود
محمدرضا پیرودین در شورای آموزش و پرورش شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شورا تهیه گزارش سالانه حاوی نقاط ضعف و قوت آموزش و پرورش است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،محمدرضا پیرودین  در شورای آموزش و پرورش شهرستان، وظیفه این شورا را سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در مباحث آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شورا تهیه گزارش سالانه حاوی نقاط ضعف و قوت آموزش و پرورش است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مباحث تحلیلی حتماً در دستور کار قرار گیرد گفت: 15 سال پیش در بحث تراکم دانش‌آموزی و کمبود کلاس دغدغه داشتیم که امروز این دغدغه رفع شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان بیان کرد: در برخی مناطق مشکل مدرسه و کلاس داریم نوسازی مدارس در نظر داشته باشد اگر قرار است پروژه جدیدی با تخصیص اعتبارات اجرا شود توجه ویژه به این مناطق همچون مساکن مهر و برخی شهرک‌ها شود.

وی در خصوص تغییر کاربری برخی زمین‌های آموزشی و اعلام عدم نیاز نیز یادآور شد: حتماً جلسه‌ای در این خصوص با دستگاه‌های ذیربط با محوریت فرمانداری برگزار شود.

پیرودین در خصوص بازماندگان از تحصیل نیز تصریح کرد: گزارش تحلیلی به صورت بازدید بالینی در این خصوص تهیه شود چراکه گزارش تحلیلی برای ارائه راهکار لازم است.

وی با اشاره به بحث معافیت قبوض سه‌گانه مدارس نیز گفت: در این خصوص جلسه‌ای با محوریت آموزش و پرورش و سه دستگاه اجرایی برگزار و از مدارسی که الگوی مصرف رعایت نشده بازدید صورت گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان با بیان اینکه شرایط آموزش و پرورش از لحاظ مالی خاص است خاطرنشان کرد: امسال کمک‌های مردمی در این حوزه کاهش یافته و باید از ظرفیت معافیت قبوض سه‌گانه با توجه به اعتبار 100 میلیارد تومانی کشوری در این بحث استفاده شود.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان برای قطع آب، برق و گاز مدارس بدون اطلاع کارشناس مربوطه فرمانداری اقدامی انجام ندهند شاید راهکاری اندیشیده شود.

پیرودین با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید شاخص‌های الگوی مصرف را به آموزش و پرورش ارائه کنند اظهار کرد: باید مدیران مدارس را در این خصوص توجیه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از انشعاب غیرقانونی در هیچ مدرسه‌ای قابل قبول نیست و هیچ مدرسه‌ای حق چنین کاری را ندارد یادآور شد: این امر برای نظام جمهوری اسلامی و آموزش و پرورش وجهه خوبی ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان بیان کرد: مباحث سرویس بهداشتی مدارس و موارد مربوطه در این خصوص به مباحث داخلی سازمان مربوط است اما سازمان نوسازی مدارس بحث سرویس بهداشتی مدارس را از محل اعتبارات امسال تأمین و یا در صورت نیاز به جابجایی اعتبارات این امر صورت گیرد.

وی در خصوص مشکل مدرسه روستای دشته مبنی بر غیرفعال بودن آن و نیاز به فعالیت با توجه به تعداد دانش‌آموزان گفت: در این رابطه طی یک هفته جلسه‌ای در آموزش و پرورش تشکیل و راهکاری به فرمانداری ارائه شود.

رئیس اداره آمار آموزش و پرورش همدان نیز تصریح کرد: در بحث مدارس ابتدایی روستایی یک‌هزار و 55 مدرسه در استان داریم؛ 324 مدرسه متوسطه اول روستایی و 57 متوسطه دوم روستایی نیز در آمارها به ثبت رسیده است.

نباتی با بیان اینکه از چهار سال گذشته مدیریت منابع مالی و انسانی به شیوه انقباضی در آموزش و پرورش است افزود: در شرایطی نیستیم که در مدارس 27 نفر با راهکارهای جایگزین نیروی انسانی به کار بگیریم؛ اجازه تعهد مازاد بر اسا ابلاغ را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه 208 روستا زیر 60 دانش‌آموز با کد فعال است بیان کرد: با توجه به تراز نیروی انسانی در متوسطه اول به ازای هر 18 نفر یک معلم به قهاوند داده‌ایم.

 

نظر شما