رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

افزایش جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ابن سینا همدان/ تشکیل کمیته تخصصی بررسی مرگ مادر همدانی

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۴:۳۹:۲۵
کد خبر: ۹۱۵۰۷۸
افزایش جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ابن سینا همدان/  تشکیل کمیته تخصصی بررسی مرگ مادر همدانی
حیدری مقدم در خصوص موارد مرگ مادری در بیمارستان بوعلی اظهار کرد: هفته آینده کمیته تخصصی مرگ و میر مادران با موضوع بررسی مرگ مادر همدانی در بیمارستان بوعلی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست خبری با خبرنگاران درباره دانشجویان خارجی که به کشور وارد شده اند، اعلام کرد: دانشجویان خارجی تا دو سال اول تحصیلشان در دانشگاه های کشور می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و در ادامه تحصیل باید با زبان فارسی آشنا شوند و این زبان را به عنوان میراث ملی ما بیاموزند.

حیدری مقدم در ادامه گفت: آموزش ها در دانشگاه های بین المللی کشور به زبان فارسی یا انگلیسی است و این دو زبان آکادمیک دانشگاهی باید برای دانشجویان و اساتید به عنوان اولویت مطرح شود.

وی از ایجاد گلوگاه هایی برای جذب اساتید در دانشگاه های بین المللی سخن گفت و افزود: مهارت هایی چون یادگیری تافل برای پذیرش اساتید در دانشگاه های بین المللی درنظر گرفته شده و علاوه بر آن لازم است سایر افراد جامعه نیز با افزایش ارتباطات خود با دانشجویان خارجی سطح کاربرد زبان انگلیسی خود را ارتقاء دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره عقد قرارداد برای پذیرش دانشجویان خارجی گفت: هم‌اکنون تعداد دانشجویان با ملیت غیرایرانی به 237 دانشجو رسیده که کمتر از 20 نفر آنها دانشجویان بورسیه هستند.

ویدر خصوص موارد مرگ مادری در بیمارستان بوعلی اظهار کرد: هفته آینده کمیته تخصصی مرگ و میر مادران با موضوع بررسی مرگ مادر همدانی در بیمارستان بوعلی برگزار خواهد شد.

حیدری مقدم گفت: مرگ مادر از ناگوارترین اتفاقات حوزه پزشکی در سراسر جهان است، این خبر به شدت همگان را متاثر کرد و امید می‌رود این اتفاق دیگر تکرار نشود زیرا با مرگ مادری نوزاد متولد شده تا پایان عمر از حس مادرانه بی‌بهره است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز