معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا

۲۳۷ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا شدند

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۷:۴۷:۲۱
کد خبر: ۹۱۵۰۷۹
۲۳۷ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا شدند
فرهاد فراهانی گفت: تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا را اعلام کرد و گفت: در مجموع 237 نفر جذب دانشگاه شده اند که کمتر از 20 نفر بورسیه هستند و اکثرا شهریه می پردازند و هزینه های خوابگاه، تغذیه و بیمه درمانی بر عهده خودشان است.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان؛ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: روند تبدیل به دانشگاه های نسل سوم و بین المللی در حدود پنج سالی است که آغاز شده و تعداد رشته مقاطع به 130 رشته ارتقاء یافته است.

دکتر فرهاد فراهانی گسترش رشته های PHD و دستیاری را 90 درصد اعلام کرد و گفت: 110 نفر از دانشجویان دانشگاه پردیس ایرانی و 830 نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

فراهانی دانشگاه های نسل سوم را به عنوان دانشگاه هایی که نیازمند منابع مالی خارجی ندارند، معرفی کرد و افزود: حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه به عنوان پدیده ای مثبت است که علاوه بر ورود ارز سطح کیفی دانشگاه را نیز ارتقاء خواهد داد و نیاز به فرهنگسازی دارد.

فراهانی تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا را اعلام کرد و گفت: در مجموع 237 نفر جذب دانشگاه شده اند که کمتر از 20 نفر بورسیه هستند و اکثرا شهریه می پردازند و هزینه های خوابگاه، تغذیه و بیمه درمانی بر عهده خودشان است.

 

 

 

 

نظر شما