فرماندار تویسرکان

تعاونی های سیر در تویسرکان افزایش می یابد

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۹:۰۶:۰۶
کد خبر: ۹۱۵۲۱۰
تعاونی های سیر در تویسرکان افزایش می یابد
حسینی با تاکید بر اینکه وضعیت تولید سیر در شهرستان یک وضعیت مطلوبی است اظهار کرد: یک تعاونی سیر در تویسرکان فعال است تلاش داریم تعاونی‌ها را با توجه به اراضی زیر کشت و تولید در راستای بهره وری بهتر از این محصول در تویسرکان توسعه دهیم.

۷به گزارش خبرگزاری برنا از تویسرکان، فرماندار تویسرکان با اشاره به بهره‌برداری از 18 هکتار گلخانه در این شهرستان اظهار کرد: 10 هکتار در شهرک فرسفج به بهره‌برداری رسیده که امیدواریم با توجه به اقدامات انجام گرفته 12 هکتار به این مجموعه اضافه کنیم.

سیدرسول حسینی با اشاره به اینکه البته مقدمات اولیه کار نظیر توافق در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای انجام شده است گفت: امیدواریم بتوانیم مشکل تخصیص آب و تأمین گاز برای آن را حل کنیم.

وی با بیان اینکه براساس برنامه سه ساله استان باید هر سال هفت هکتار به مجموعه گلخانه‌های شهرستان اضافه کنیم افزود: در حال حاضر 5.6 هکتار گلخانه انعقاد قرارداد شده و سه هکتار گلخانه از تعهد امسال شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار تویسرکان در خصوص مشکل تخصیص آب گلخانه‌ها با اشاره به اینکه سه مجموعه برای ایجاد گلخانه در شهرستان مطالعه شده است تاکید کرد: مشکل آب در کل کشور هست، به همین منظور برای تامین آب باید از کمیته آب تخصیص گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما برای رفع مشکل تخصیص آب گلخانه‌ای شهرستان باید با برنامه‌ریزی ورود کنیم گفت: با توجه به انسداد چاه‌های غیر مجاز درصدد هستیم تخصیصی را برای شهرستان بگیریم.

حسینی با بیان اینکه تخصیص آب برای چند مورد از جمله کشتارگاه تاکنون در شهرستان گرفته شده بیان کرد: امیدواریم برنامه راهبردی تخصیص آب در شهرستان تدوین شود.

وی در خصوص تامین گاز مسیر تویسرکان کنگاور نیز اصافه کرد: چند سالی ست که پاسگاه، کارخانه آرد نوین، اداره دامپزشکی، سردخانه و حتی گلخانه‌های این منطقه با عدم تامین گاز مواجه بودند، با وجود همه مشکلات ما یک توافقی محلی بین دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی منعقد کردیم که عملیات اجرایی کار هم اجرا شده است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه استعلام فیبر نوری هم گرفته شده  تاکید کرد: ایجاد زیرگذر به منظور تامین امنیت در تردد برای انتقال گاز در این مسیر را هم در نظر داریم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تولید سیر در شهرستان یک وضعیت مطلوبی است اظهار کرد: یک تعاونی سیر در تویسرکان فعال است تلاش داریم تعاونی‌ها را با توجه به اراضی زیر کشت و تولید در راستای بهره وری بهتر از این محصول در تویسرکان توسعه دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز