فرماندار نهاوند:

امسال بیش از ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در شهرستان نهاوند ایجاد می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۲:۳۹:۱۷
کد خبر: ۹۱۷۷۹۰
امسال بیش از ۲۰۰ هکتار جنگل کاری در شهرستان نهاوند ایجاد می‌شود
ناصری گفت: امسال برای توسعه فضای سبز در شهرستان ،منابع طبیعی با کمک سایر دستگاه ها ی اجرائی وهمیاران طبیعت 200هکتار جنگل کاری انجام خواهد داد وهمه دستگاه ها باید در این طرح منابع طبیعی را یاری وکمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همراه رییس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند با حضور در فرمانداری با فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار  حسن قیاسوند رییس اداره منابع طبیعی گزارشی از روند اقدامات آبخیزداری وطرحهای توسعه جنگلکاری در سطح شهرستان ارائه نمود.

 ناصری فرماندارنهاوندضمن تشکراز حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و ابراز رضایت از عملکرد منابع طبیعی شهرستان بیان داشت: حفظ جنگل ها و مراتع به عنوان سرمایه های ملی وبه عنوان یکی از میراث ماندگار برای نسل آینده است و حراست وحفظ آنها وظیفه ای عمومی است.

فرماندار نهاوند گفت: امسال برای توسعه فضای سبز در شهرستان ،منابع طبیعی با کمک سایر  دستگاه ها ی اجرائی وهمیاران طبیعت 200هکتار جنگلکاری انجام خواهد داد وهمه دستگاه ها باید در این طرح منابع طبیعی را یاری وکمک کنند

اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اهمیت طرحهای منابع طبیعی در حفظ منابع پایه آ بوخاک، گفت: امسال ۱۵۵ هکتار جنگلکاری در گاماسیاب، و50 هکتار در گیان وسیاه دره  شهرستان نهاوند ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه برای کاشت این نهال‌ها ۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی هزینه می‌شود، افزود:علاوه بر توسعه جنگل‌ها با نهال ما امسال در مراتع شهرستان ۲۰۰ هکتار بذرپاشی به منظور افزایش پوشش گیاهی مراتع را انجام می‌دهیم.

خزائی افزود:با افزایش جنگل‌ها و پوشش گیاهی علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهرستان و تلیطف هوا، خطر سیل و فرسایش خاک کم شده وحوزه های آبخیز جنگلی  با چشم انداز منظر زیبابرای استفاده مردم وگردشگران مهیا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:برای توسعه جنگل‌ها دنبال کاشت درختان با مصرف آب کمتر هستیم و بیشتر نهال درختان بلوط، زالزالک، ارژن، داغ داغان و بادام کاشته می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز