زمینه‌سازی جشنواره بین الملل تئاتر کودک و نوجوان همدان برای تولید آثار تخصصی

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۸:۰۰:۲۰
کد خبر: ۹۱۹۰۹۴
زمینه‌سازی جشنواره بین الملل تئاتر کودک و نوجوان همدان برای تولید آثار تخصصی
یک هنرمند تئاتر معتقد است جشنواره بین الملل تئاتر کودک و نوجوان همدان زمینه مناسبی برای تولید آثار تخصصی در این حوزه فراهم کرده است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نوشین بیگلریان با بیان اینکه جشنواره یک رخداد بزرگ بین‌المللی است که در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: از سال 70 کلید این جشنواره زده شده و تا امسال که بیست و ششمین دوره است تغییرات و تحولات  زیادی را در جشنواره شاهد هستیم.

او با بیان اینکه جشنواره با عنوان جشنواره امید آغاز به کار کرد و به یک رویداد بزرگ بین‌المللی تبدیل شد، خاطرنشان کرد: در جشنواره امید تعداد محدودی نمایش بر روی صحنه می‌رفت، اما حالا شاهد این هستیم که گروه‌ها در بخش‌های مختلف بین‌الملل، خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، کارگاه‌ها و نشست‌ها برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند.

بیگلریان تأکید کرد: امروز این درخت، تنومند شده و برگزاری جشنواره در این سال‌ها زمینه‌ای ایجاد کرده تا در طول یک سال شاهد اجراهای متعدد در شهر، مدارس و مهدهای کودک باشیم. 

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه جشنواره باعث شده کیفیت آثار تولیدی بالا برود، گفت: اگر جشنواره نبود شاید اجرای تئاتر کودک و نوجوان در همدان و شهرهای دیگر به این اندازه پررنگ نمی‌شد.

او افزود: هنرمندان همدان بر اساس رسالت خود برای کودکان کار می‌کنند؛ اما سهم و نقش جشنواره نیز در افزایش تولیدات در طول سال قابل توجه است.

بیگلریان با بیان اینکه اکثر هنرمندان همدان تحصیل‌کرده تئاتر هستند، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه تولید محتوای نمایش‌ها در استان مشکل چندانی نداریم و گروه‌ها با نگاهی تخصصی به تئاتر کودک و نوجوان کار می‌کنند که اتفاق خوشایندی است.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 21 آبان ماه با دبیری مجید قناد در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.

 

نظر شما