کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از فردا آغاز می شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۵:۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۱۹۰۹۸
کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از فردا آغاز می شود
امیر مشهدی عباس گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از فردا (یکشنبه 12 آبان‌ماه) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: کارگاه‌های تخصصی کودک و نوجوان در راستای برگزاری جشنواره در تهران توسط کانون با تدریس یکی از کارگردانان بزرگ کودک و نوجوان دنیا از دانمارک پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: این کارگاه با عنوان «خلاقیت و خلق ایده در تئاتر» با حضور 50 نفر از کارگردانان برجسته کشور برگزار خواهد شد.

مشهدی عباس خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری جشنواره، سه ورکشاپ طراحی صحنه توسط سینا ییلاق‌بیگی، عروسک‌سازی توسط زهرا صبری و بازیگری و بازی‌گردانی توسط سامی صالحی ثابت برگزار می‌شود.

او در ادامه یادآور شد: علاوه بر این، پنج ورکشاپ هم‌ برای میهمانان داخلی و خارجی با حضور دو مدرس ایرانی و همچنین مدرسانی از ایتالیا و استرالیا توسط کانون پیش‌بینی شده است.

مدیر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون در یک سال گذشته 14 کارگاه تخصی تئاتر در 14 استان برگزار کرد و تا پایان امسال نیز کارگاه‌هایی را پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه دو تریلی سیار کانون به شهرستان‌ها و مناطق مختلف همدان اعزام خواهند شد، تصریح کرد: 30 نمایش توسط این دو تریلی در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برای عموم مردم اجرا خواهد شد.

مشهدی‌عباس با اشاره به راهیابی هشت اثر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جشنواره بیست و ششم، اظهار کرد: آثار راه یافته شامل چهار نمایش در بخش کودک، دو نمایش در بخش نوجوان و دو نمایش در بخش خردسال است و بیشترین آثار حاضر جشنواره به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

وی با اشاره به انتشار نشریه تخصصی تئاتر در کانون، خاطرنشان کرد: این نشریه در ایام برگزاری جشنواره و در راستای انتشار اخبار این رویداد منتشر خواهد شد.

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه از ابتدای امسال 17 اثر نمایشی کودک و نوجوان توسط کانون مرکز تولید شده است، یادآور شد: میانگین اجرای این آثار به یک هزار و 300 مورد رسیده و در تلاش هستیم که 20 نمایش دیگر نیز تا پایان سال تولید کنیم و تعداد اجراها را افزایش دهیم.

وی میانگین سالیانه تولید تئاتر کودک و نوجوان در کانون کشور را 40 نمایش عنوان کرد و افزود: به طور میانگین در هر استان سه نمایش در طول سال توسط هنرمندان کانون تولید می‌شود.  

مشهدی‌عباس افزود: نمایش‌هایی که به جشنواره بیست و ششم راه یافته‌اند، در یک سال گذشته در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده اند که با توجه به هزینه و وقتی که در تولید تئاتر صرف می‌کند، تلاش بر ارائه آثار با کیفیت به جشنواره دارد.

وی با بیان اینکه ساخت نمایش برای کودکان سخت‌تر از بزرگسالان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ذائقه و سلیقه کودکان به مرور زمان تغییر کرده و نیاز به شناخت دارد، تلاش زیادی را می‌طلبد و کارگردانانی که به کارهای سخت علاقه دارند، نمایش کودک را انتخاب می کنند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان‌ماه با دبیری مجید قناد و با شعار «تئاتر، کودک و طبیعت» در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.

 

نظر شما