پیام معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان:

«جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان» اکنون مدرسه ای است که با زبان زنده تئاتر می آموزاند

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۲:۲۱:۱۷
کد خبر: ۹۲۱۰۹۲
«جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان» اکنون مدرسه ای است که با زبان زنده تئاتر می آموزاند
معاون هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با ارسال پیامی به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، برگزاری این جشنواره را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، متن پیام سید مجتبی حسینی به شرح زیر است: 

«کنجکاوی» کیمیای کودکان و «پرسشگری» گنج نوجوانانی است که به تجربه جهان برخاسته اند و مصمم اند که به داس دانایی، هرزه علف های جهل را درو کنند و جویای زیبایی های جهان باشند. 

تئاتر، کاشف این جهان است و هفت خوانی اگر پیش روی این همّت و حمیّت باشد، به هم داستانی هنر، گریزی ندارد که جمعیت نوجوی کودک و نوجوان، دانسته و دلیر به میدان ناممکن ها در آمده است و در این رویارویی، «خواستن، توانستن است» را رجزوار می خواند و حریف می طلبد. 

«جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان» اکنون مدرسه ای است که با زبان زنده تئاتر می آموزاند و به شیوه ها و شگردهای نمایشی، قهرمانان این جهان را می آفریند و دیو بدخوی نادانی و ناتوانی را از پا می افکند. این اتفاق را پس از رنج ها و رنجوری های بسیار، اول به شوق و ذوق کودکان و نوجوانان این سرزمین پایاست و دیگر، به میمنت مهربان مردمان همدان که در همسایگی با کوهسار الوند، سربلندند، قد کشیده است.

چشم آن دارم که اصحاب ارجمند تئاتر با تأکید بر جنبه های تعلیمی این هنر و اولویت بخشی به قصه های ایرانی و کارآمدتر کردن صحنه به شگردها و شیوه های نو، این جشنواره را جشن بلوغ تئاتر کودک و نوجوان قرار دهند که راه دوری نیست بدین تجربه و بدین همت و امیدوارترم از آن روی که این جشنواره، جنبشی باشد که تولیدات این حوزه در همه سال و در همه سالن ها رونق بیابد و تماشای تئاتر در کارنامه خانواده های فرزند دوست اولویت باشد.

«سید مجتبی حسینی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز