جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان تمام نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۲۳:۳۵:۲۲
کد خبر: ۹۲۳۳۱۵
جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان تمام نمی‌شود
داور بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره بیست و ششم در همدان به پایان نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، جواد انصافی اظهار کرد: تعدادی از نمایش‌های خیابانی دوره بیست و ششم جشنواره از لحاظ محتوایی، تکنیک و بازی وضعیت خوبی دارند و در مجموع وضعیت اجراهای خیابانی، رضایت‌بخش بوده است.

او با بیان اینکه برگزاری جشنواره اقدامی مفید است، یادآور شد: با توجه به تبادل افکار گروه‌های مختلف و مطرح شدن هنرمندان شهرستان‌ها در جشنواره، می‌توان برگزاری این رویداد را اتفاق مثبتی قلمداد کرد.

انصافی با اشاره به تصمیم دبیر جشنواره نسبت به حمایت از ادامه جشنواره با اجرای آثار برگزیده در شهرهای مبدأ، خاطرنشان کرد: این تصمیم باعث می‌شود که جشنواره همین‌جا در همدان تمام نشود و گروه‌های منتخب با اجرای نمایش در شهرهای خود، جشنواره را تا چند ماه زنده نگه دارند.

او افزود: با این اقدام مردم دیگر شهرها نیز پی می‌برند چه اثری در شهر آنها ساخته شده و از ثمرات جشنواره بهره‌مند می‌شوند.

انصافی با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی باید راحت و سهل اجرا شود، تصریح کرد: نمایش خیابانی باید این قابلیت اجرا در هر محل و منطقه‌ای را داشته باشد.

او ادامه داد: موضوع این نمایش‌ها باید به اندازه‌ای جذاب باشد که بتواند مردم را پای اجرای خود نگه دارد و مخاطبان با دیدن نمایش بدانند که دغدغه‌های آنها و موضوعات روز مورد نظرشان در آن پرداخته شده است.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون گفت: تماشاگران نمایش خیابانی باید مدتی سرپا باشند و نمایش را ببیند و باید نمایش انقدر جذاب باشد که نظر مخاطب را تا پایان به خود جلب کند.

او یادآور شد: خوشبختانه تئاتر خیابانی نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت کرده اما توقع ما این است که آثار خیابانی قوی‌تر و جذاب‌تر از این شود.

 

نظر شما