شهردار شیرین سو:

حقوق و تکالیف شهروندی دو موضوع مرتبط به هم است

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۸:۵۷:۰۸
کد خبر: ۹۲۴۲۵۶
حقوق و تکالیف شهروندی دو موضوع مرتبط به هم است
سید مصطفی موسوی گفت: حقوق و تکالیف شهروندی دو موضوع مرتبط به هم است که هر دو باید در رفتار شهروندان تجلی یابد توسعه شهرها در گرو مشارکت اجتماعی مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ شهردار شیرین سو در آیین افتتاحیه اولین دوره کارگاه های آموزش شهروندی و مقابله با آسیب های اجتماعی شیرین سو گفت: پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی شهر، جزء جدایی ناپذیر وظایف مدیریت شهری است.

وی با اشاره به پیچیدگی شهرها و چند وجهی بودن موضوعات شهری افزود: تعدد و تنوع وظایف شهرداری ها، مدیران شهری را ناگزیر به جلب مشارکت مردم در حل مسائل و معضلات شهری و رشد شهری کرده است

موسوی ادامه داد شهرها محل زندگی شهروندان است بنابراین نظر مردم در مداخلات شهری باید مدنظر مدیران و برنامه ریزان شهری قرار گیرد.

شهردار شیرین سو رفتار شهروندی را لازمه زندگی در شهرها بیان کرد و گفت حقوق و تکالیف شهروندی دو موضوع مرتبط به هم است که باید هر دو آن در رفتار شهروندان تجلی یابد.

موسوی اصلی ترین هدف از برگزاری دوره های آموزشی را آگاهی بخشی به نوجوانان در تکالیف شهروندی، الگوهای رفتارهای مناسب شهروندی، رشد شخصیتی نوجوانان، شناخت معضلات اجتماعی و نحوه مقابله با آنها عنوان کرد و گفت امیدوارم با برگزاری دوره های مختلف آموزشی سطح آگاهی های نوجوانان را افزایش دهیم.

وی آسیب های اجتماعی را یکی از معضلات تربیتی نوجوانان دانست و با اشاره به لزوم بررسی کارشناسی نحوه مقابله با آنها گفت آسیب های اجتماعی معضل همه گیر در جامعه کنونی است و مبارزه با آن همت همگانی میطلبد.

به گفته موسوی شهرداری ها باید رویکرد خود را تغییر دهند و در کنار انجام تکالیف قانونی خود در بخش های عمرانی و خدمات شهری به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری نیز بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز