کارشناس تنظیم بازار میوه وتره بار استان همدان:

افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی هیچ ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۹:۲۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۸۳۴۲
افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی هیچ ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد
داریوش سرحدی گفت: به دلیل نبود تولید دو محصول گوجه فرنگی و سیب زمینی این محصول افزایش قیمت داشته و هیچ ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.

کارشناس تنظیم میوه و تربار استان همدان در گفت وگو با خبرنگار برنا گفت: درحال حاضر سیب زمینی در هیچ استانی از کشور تولید نمی شود و سیب زمینی که در حال توزیع در کشور می باشد از سیب زمینی های ذخیره استان همدان و استان هایی که برداشت پاییزداشته اند می باشد و چون در حال حاضر عرضه بیشتر از تقاظا می باشد باعث شده است که محصول نسبت به هفته ها و ماه های افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: نرخ سیب زمینی در استان همدان در 1آبان ماه 4500 بوده که این قیمت در21آبان کاهش داشته واز تاریخ 21آبان ماه تا 26آذر ثابت بوده و در روز 27آذر کاهش داشته وهم اکنون افزایش قیمت داشته است.

سرحدی گفت :هر ساله در همین فصل افزایش قیمت محصولاتی مثل گوجه فرنگی و سیب زمینی و دیگر محصولاتی که تولیدی صورت نمی گیرد داشتیم و این به دلیل افزایش فیمت بنزین نمی باشد و تا زمانی که عرضه وتقاضا برابر گردد این افزایش قیمت ادامه دارد.

وی خاطر نشان با تولید محصولات فوق و توزیع بیشتر استان های تولید کننده قیمت ها به حالت اولیه خودشان برمی گردند.

وی با تاکید براین که نظارت ها برای افزایش قیمت صورت میگیرد افزود از زمانی که مجلس اعلام کرده است افزایش قیمت بنزین نباید باعث افزایش قیمت سایر اقلام شود بازرسی ها نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و با افراد خاطی برخورد شده است.

سرحدی گفت:اگر مردم با فروشنده و یا مغازه ایی برخورد داشته که قیمت ها را بالاتر از قیمت بازار عرضه میکرد برخورد داشتند می توانند شکایت خود را سازمان بازرسی استان اعلام کنند و بازرسان موظف هستند پیگری لازم را انجام دهنند.

وی گفت :خوشبختانه در استان همدان در محصولات کشاورزی و دامی هیچ گونه مشکلی نداریم وتوزیع همه اقلام به اندازه است و این باعث شده است که برخی اقلام مثل مرغ از قیمت مصوبه در بازار هم کمتر در بازار عرضه شود

 

نظر شما