کارگاه آموزشی ویژه دهیاران و شهرداران حول محور توسعه ۱۰۰۰هکتاری جنگلکاری برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۸:۴۵:۲۲
کد خبر: ۹۲۹۲۵۳
کارگاه آموزشی ویژه دهیاران و شهرداران حول محور توسعه ۱۰۰۰هکتاری جنگلکاری برگزار شد
کارگاه آموزشی ویژه دهیاران وشهرداران استان با محوریت مشارکت در توسعه 1000هکتار جنگلکاری در استان در سالن همایش تالار قرآن شهر همدان برگزار شد.
 مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در گفتگو با برنا گفت: برگزاری دوره های آموزشی ویژه دهیاران وشهرداران حول محور توسعه 1000هکتار جنگلکاری را دارای اهمیت بسیار زیاد دانست وگفت: با ایجاد و گسترش این قبیل آموزش ها می توان در جهت شتاب وتوسعه طرح های منابع طبیعی خصوصاً پروژه  های جنگلگاری ،بذر کاری وتقویت پوشش گیاهی در استان اقدامی جهادی کرد.
وی در این باره افزود: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت ویژه دهیاران و شهرداران می تواند درتسریع وروند اجرای طرح 1000هکتاری جنگلکاری تحولی جدی ایجاد کند و منابع طبیعی استان آمادگی خود را برای همکاری با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری وشهرداران برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه دهیاران ، شوراهای اسلامی روستاهاوشهرداران را اعلام می دارد.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان یادآور شد: با اجرای طرح 1000هکتاری جنگلکاری در استان تحولی بزرگ در توسعه وافزایش سرانه فضای سبز وجذب گردشگر در استان رخ خواهد داد.
وی هدف از اجری این کار گاه آموزشی را توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی دهیاران وجلب مشارکت حداکثری شهرداران  در اجرای این طرح مهم عنوان کرد.
خزائی در ادامه سخنانش با اشاره به نقش جدید تعریف شده برای دهیاران به عنوان تسهیل گردر حوزه منابع طبیعی، خاطرنشان کرد دهیاران همیشه همراه وهمسو با منابع طبیعی بوده اند و همکاری خوبیبا ما داشته اند ودر بحث توسعه جنگلگاری وهمچنین بحث اطفاء حریق در جنگلها ومراتع مشارکت فعال با منابع طبیعی داشته اند وما دهیاران را به عنوان همیاران واقعی طبیعت میدانیم 
وی اظهار کرد: بدون شک مردم مهمترین وموثرترین نقش را در حفاظت از منابع طبیعی بر عهده دارند
کاشت یک هزار هکتار جنگل در استان با دستور استاندار همدان با مشارکت همه دستگاه های اجرائی وبا محوریت فرمانداران در هر شهرستان 100 هکتار درخت کاری در کشت پاییزه انجام می‌شود.

 

نظر شما