رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

تنها ۲درصد از مبتلایان به آنفلوآنزا در معرض خطر جدی هستند

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۲۳:۱۲:۳۲
کد خبر: ۹۳۰۸۶۷
تنها ۲درصد از مبتلایان به آنفلوآنزا در معرض خطر جدی هستند
حیدری مقدم گفت: آنفلوآنزا در ۹۸ درصد موارد بدون هیچ گونه اقدام ویژه‌ای درمان می‌شود و فقط نگرانی در خصوص دو درصد جمعیت وجود دارد

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دکتر رشید حیدری‌مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در ارزیابی اعلام شده توسط بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رتبه دوم رضایت‌‍مندی ارباب‌رجوع  را در بین ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

وی با قدردانی از همفکری و دغدغه‌مندی اصحاب رسانه، در خصوص بیماری ایدز گفت: مهمترین عامل ابتلا به ایدز کشور اعتیاد بوده است که آمار این حوزه از اعتیاد تزریقی به مسیر جنسی تغییر پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ترکیب جنسیتی ایدز در استان همدان را مشابه کشور خواند و گفت: محدوده سنی ابتلای به اچ آی وی در گروه سنی ۲۰ تا ۴۵ سال است.

وی با یادآوری اینکه در همه شهرستانهای استان همدان 13 پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری وجود دارد، گفت: افراد دارای رفتارهای پرخطر در این پایگاهها بررسی می‌شوند و انتظار می‌رود اسامی پایگاهها به منظور پیشگیری از ابتلا به ایدز در رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی شود زیرا حتی نجات زندگی یک فرد هم بسیار ارزشمند خواهد بود.

دکتر حیدری‌مقدم آمادگی مسئولان و کارشناسان دانشگاه را برای برگزاری نشست‌های تخصصی و افزایش آگاهی عمومی جامعه و درج اطلاعات صحیح از خدمات ارائه شده از خانه‌های بهداشت تا تخصصی‌ترین حوزه‌ها را اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات در مورد بیماری‌های عفونی ازجمله ایدز از مجموعه‌ای به جز دانشگاه علوم پزشکی قابل قبول نیست، اقدامات کشور ایران را از نظر توجه به موضوع ایدز شاخص دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص بیماری آنفلوآنزا به عنوان یک بیماری ویروسی گفت: این بیماری پنج تا ۱۰ سال یکبار به صورت اپیدمی در کل دنیا اتفاق می‌افتد و هم‌اکنون به شکل H1N1در کشور وجود دارد و نیمکره شمالی کره زمین را در برگرفته است.

وی با اشاره به شیوع زود‌هنگام آنفلوآنزا گفت: سازمان بهداشت جهانی ریسک شیوع زودهنگام آنفلوآنزا را به همه کشورها اعلام کرد و از آن زمان اقدامات مورد نیاز در سطح پیشگیری و درمان انجام شد و در جاهایی که تراکم جمعیتی وجود داشت آموزش‌های مورد نیاز انجام شد.

دکتر حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا در صورت برخورداری از استانداردهای لازم ایمنی نزدیک به صد در صد ایجاد می‌کند، گفت: آنفلوآنزا در  ۹۸ درصد موارد بدون هیچ گونه اقدام ویژه‌ای درمان می‌شود و فقط نگرانی در خصوص دو درصد جمعیت وجود دارد یعنی از هر ۱۰۰ فرد مبتلا به آنفلوآنزا ۹۸ نفر خود به خود بهبود می‌یابند و دو نفر نیاز به درمان‌های بهبودی دارند که شامل افراد مسن، بیماران قلبی و عروقی، دیابتی و دارای بیماریهای زمینه‌ای است.

وی بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا را ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر عنوان کرد و گفت: اقدامات انجام شده برای کنترل آنفلوآنزا در حوزه آموزش به آحاد جامعه تمرکز دارد و از نظر درمانی نیز در مراکز آموزشی درمانی بعثت و فرشچیان سینا تخت‌هایی اضافه شده است و همه داروهای مورد نیاز بیماری آنفلوآنزا در استان همدان وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ایجاد مقاومت بدن افراد به آنتی بیوتیک را یکی از مشکلات جوامع امروزی دانست و پرهیز از مصرف خودسرانه داروها به ویژه آنتی بیوتیک، کورتون و مسکن برای دردهای با منشا ناشناخته به ویژه در سر، قفسه‎‌سینه و شکم را خواستار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کل کشور و استان دوره بحرانی آنفلوآنزا را پشت سر گذاشتیم و برمبنای پروتکلهای وزارت بهداشت عمل شده است، اضافه کرد: داروی آنفلوآنزا داروی بیمارستانی است زیرا دارو باید در جای مناسب برای بیمار مناسب که فردی نیازمند بستری است، استفاده شود.

افزایش ظرفیت درمان بیماران دیالیزی در همدان

دکتر حیدری‌مقدم با برشمردن برخی دستاوردهای حوزه سلامت در شش سال اخیر در حوزه خریداری تجهیزات پزشکی از افزایش 50 درصدی ظرفیت درمان بیماران دیالیزی استان خبر داد و گفت: کل دستگاههای دیالیز همدان ۹۶ مورد بود که با اضافه شدن تعداد ۵۴ دستگاه دیالیز تعداد این دستگاهها به ۱۵۰ مورد رسید و ۵۰ درصد ظرفیت درمان بیمار دیالیزی در همدان افزایش یافت.

وی با اشاره به انتخاب دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان دستگاه برتر استان در مصرف حاملهای انرژی خاطر‌نشان کرد که نرم افزار تهیه شده به منظور کاهش بخش عمده‌ای از مصرف حاملهای انرژی کشور به دانشگاههای مختلف فروخته شده است.

کسب رتبه سوم کشوری روابط عمومی دانشگاه در کمپین فشار خون

رئیس دانشگاه به کسب رتبه سوم کشوری در کمپین فشار خون  اشاره نمود و از همه زحمت‌کشان این حوزه قدردانی کرد و گفت: روابط عمومی و رسانه چشم یک ساختار و سیستم است و تلاش شده که قرارگیری فردی از اعضای  هیات علمی ارتباطات رسانه‌ای دانشگاه گسترش یافته و رضایت مندی‌ها افزایش یابد.

وی در پایان فضای رسانه‌ای را یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه کشور خواند و ابراز امیدواری نمود که رسانه‌ها برای برای زنده نگه داشتن امید در جامعه تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز