روزشمار انقلاب و دایره­ المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۲۲:۵۴
کد خبر: ۹۳۱۹۱۷
روزشمار انقلاب و دایره­ المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین می شود
با امضای تفاهم­نامه بین حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، روزشمار انقلاب و دایره­المعارف مصور دفاع مقدس همدان تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در جلسه مشترک با رئیس حوزه هنری همدان گفت: تمرکز در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باید در راستای جریان­سازی ارزش ها و شاخص ها باشد.

سردار ظفری با تاکید بر اینکه باید از حضور ارزشمند فعالان انقلاب و دفاع مقدس در استان نهایت بهره را برد و خاطرات آن ها ثبت کرد افزود: باید از پتانسیل های موجود مانند شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، سازمان ها،  نهادها، شخصیت های توانمند و صاحب نظران استفاده نماییم و بسیجی­وار ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم.

وی حوزه  نشر  را برای تحقق اهداف ذکر شده بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برای پویایی و گسترش حوزه نشر در عرصه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید متخصصانی در زمینه تاریخ شفاهی و نویسندگی تربیت شود.

در ادامه رئیس حوزه هنری استان همدان نیز اهداف و فعالیت های حوزه هنری با  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان را نزدیک به هم عنوان کرد و گفت: حوزه هنری به تمامی ساختارهای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس احترام می گذارد و اعتقاد دارد که باید فراتر از ساختارها و به شکل عملگرایانه، دقیق، عمیق و با گستره مفید و تاثیر گذار وارد عرصه تدوین روز شمار انقلاب و دایره­المعارف مصور دفاع مقدس در همدان شد.

سیدمحمدباقر حسینی ایده­آل گرایی محض را موجب کندی و توقف در کار  دانست و تصریح کرد: با رویکرد واقع­گرایی و با قید فوریت، باید شخصیت های مرجع در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان شناسایی شوند، خاطراتشان ثبت، چاپ و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار گیرد.

همچنین در این جلسه نویسنده کتاب های ارزشی چون  "شبی که ماه کامل شد" و "خداحافظ سالار" ، شیوه­نامه ارائه شده از سوی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری کشور را بسیار علمی، دقیق و فراگیر اعلام کرد و اظهار داشت: شیوه نامه استاد کمری به دنبال شناخت­نامه انقلاب در بازه زمانی قبل انقلاب تا ورود آزادگان در همدان می باشدکه لازمه آن جمع­آوری اسناد مختلف از ارگان ها، نهادها و شخصیت ها است .

حمید حسام پروژه تدوین تاریخ انقلاب و دایره­المعارف مصور دفاع مقدس در همدان را اقدامی فرا سازمانی دانست و افزود: اداره کل حفظ آثار  و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در دو دهه گذشته  در جمع آوری اسناد ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عملکرد قوی داشته است و حوزه هنری همدان نیز با دارا بودن قدرت کارشناسی بالا،  تخصص در چاپ کتب با کیفیت، برگزاری جلسات رونمایی و معرفی کتاب، می تواند در به نتیجه رسیدن فعالیت­های بنیاد نقش کلیدی ایفا کند.

این برنامه با حضور شخصیت هایی چون علی مساوات، محسن صیفی کار، تیمور آقامحمدی، ابوالفتح مومن، خلیل الهی تبار ، حامد زمان میر آبادی و ... برگزار شد.

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز