رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان:

اصول ایرانی اسلامی در شهرسازی رعایت شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۳۳:۱۹
کد خبر: ۹۳۱۹۲۸
اصول ایرانی اسلامی در شهرسازی رعایت شود
اکبر کاوسی امید با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایرانی اسلامی در شهرسازی، اظهار داشت: شهرسازی ایرانی اسلامی در ایجاد شهر جدید اندیشه رعایت شده است و این شهر می تواند الگوی ساخت و ساز ایرانی اسلامی در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان سفر به شهر اندیشه را سفری با اهمیت دانست و افزود: با توجه فعالیت کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان در این حوزه، اعضای کمیسیون، مدیران حوزه های مختلف و نمایندگان ادارات خدمات رسان و دستگاه های اجرایی دخیل در حوزه مدیریت شهری در این سفر حضور یافتند.

اکبر کاوسی امید هدف از این سفر را آشنایی با مدل شهرهای که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته و نیز استفاده از تجربیات این شهرها برشمرد و گفت: در این سفر ضمن گفتگو با مجموعه مدیریتی عمرانی اندیشه از مدل شهرسازی شهر جدید نیز بازدید به عمل آمد.

وی اضافه کرد: مدیران و کارشناسان حاضر در این جلسه سوالاتی را در زمینه احداث شهر حورا داشتند که ضمن بیان سوالات، پاسخ خود را از مدیران شرکت عمران شهر اندیشه دریافت کرده و به نحوی با شهرهای مولود انقلاب اسلامی و نقش آنها در رشد توسعه شهر آشنا شدند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مساکن مناطق شمالی همدان اسناد عادی دارند که با مشکلات عدیده ای مانند حاشیه‌نشینی مواجه شده اند به گونه‌ای که حدود یک چهارم جمعیت همدان در این مناطق سکونت دارند و اگر شهر حورا بتواند راهکارهایی برای اقتصاد شهری و فرهنگ تراز انقلاب اسلامی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

کاوسی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایرانی اسلامی در شهرسازی، اظهار داشت: شهرسازی ایرانی اسلامی در ایجاد شهر جدید اندیشه رعایت شده است و این شهر می تواند الگوی ساخت و ساز ایرانی اسلامی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم از تجربیات خوب شهر جدید اندیشه برای شهرها استفاده کنیم، افزود: در امر ایجاد شهر جدید در بحث فرهنگ، باید مساجد را به عنوان مراکز تولید فرهنگی در حوزه محله محوری مورد توجه قرار گیرد.

وی به تجربه موفق "شهر اندیشه " نیز اشاره کرد و افزود: اگر زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم از تجربیات و ظرفیت شرکت عمران شهر اندیشه در رشد و توسعه شهر همدان بهره ببریم اقدامی مفید خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز