رییس مرکز ملی فرش ایران:

۸۰ درصد از تولیدات فرش دستباف صادر می شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۱:۱۸:۵۸
کد خبر: ۹۳۵۵۸۷
۸۰ درصد از تولیدات فرش دستباف صادر می شود
فرشته دست پاک گفت: صنعت فرش و قالی بافی در استان همدان از وضیعت خوبی برخودار است واستان همدان جز ده استان برتر درصنعت فرش می باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا ازهمدان، رئیس مرکز ملی فرش ایران در نشست خبری که در محل دائمی نمایشگاه همدان برگزار شد گفت: با توجه به اینکه سلایق مردم در چند سال اخیر دچار تحول شده باید در این حوزه خلاقیت و نو آوری بیشتری داشته باشیم که بتوانیم با کشورهای دیگر به رقابت بپردازیم.

وی با تاکید بر ایجاد استارآپ ها در این صنعت افزود: متاسفانه نحوه فروش فرش دستباف چندین سال است تغییری نکرده است و نتوانسته با نیاز روز دنیا پیش برود و در این صنعت نیازمندیم این هستیم که استارآپ هایی فعالیت کنند تا بتوانیم از طریق فروش اینترنتی بتوانیم فرش ایران را به کشورهای دیگر عرضه کنیم.

دست پاک به قطع شدن بیمه تعدادی زیادی از بیمه شدگان قالی باف اشاره کرد وگفت: متاسفانه افراد سود جو بامعرفی کردن خود به جای قالی بافت توانسته بودند از مزایای این بیمه استفاده کنند که با توجه مشکلاتی که درآن زمان بود سازمان تامین اجتماعی مجبور شد تعدادی زیادی از قالی بافان که نتواسته بودند حق بیمه خود را پرداخت کنند از سیستم خارج کنند که خوشبختانه با پیگری به عمل آمده این مشکل حل و هم اکنون با تشکیل کارگروه فرش این موضوع به استانداران استان ها سپرده شده و قرار شده قالی بافان واقعی بیمه شوند.

وی افزود: بیش از پنج میلیون قالی باف در شهر واستان های کشور در حال فعالیت  هستند که از این تعداد 13هزارنفر کارت قالی بافی دارند و این افراد دارای بیمه هستند.

دست پاک از صادرات فرش به کشور های دیگر خبر وگفت: 80 درصد از تولیدات فرش دستباف به کشور های دیگر صادر می شود و به تازگی با 15 کشور مذاکره داشته ایم که این کشورها از این موضوع استقبال کردند.

وی با اشاره به قیمت پایین مواد اولیه فرش گفت: برخلاف کالا هایی دیگر که افزایش قیمت بسیار زیادی داشتند مواد اولیه در این حوزه تغییر قیمت کمی داشته و یا اصلا تغییر نکرده است.

وی با توجه اهمیت فرش در اقتصاد و سیاست افزود: فرش دستباف تنها محصولی است که هیج وقت فرسوده نخواهد شد و هرگز بازار خودش چه در داخل وچه در خارج از کشور را از دست نخواهد داد و هم چنین این محصول در سیاست وروابط بین کشورها هم نقش به سزاییداشته است.

وی در خصوص پیمان سپاری ارزی مطرح کرد: از سال گذشته وبعد از تحریمی که صورت گرفت دولت تصمیم گرفت مدت زمان پیمان سپاری ارزی را ازدو ماه به هفت ماه و سپس به یک سال برساند وتنها کالایی که یک سال پیمان سپاری ارزی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز