انتقاد عضو شورای شهر از عملکرد شهرداری همدان در تحقق بودجه شش ماهه نخست سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۴:۵۷:۳۳
کد خبر: ۹۳۶۹۵۵
انتقاد عضو شورای شهر از عملکرد شهرداری همدان در تحقق بودجه شش ماهه نخست سال ۹۸
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهرهمدان از عملکرد متوسط شهرداری در تحقق درآمد بودجه شش ماهه نخست سال جاری انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ اکبر کاووسی امید در گفتگو با خبرنگار ما به عملکرد  بودجه شهرداری همدان در شش ماهه نخست  سال جاری اشاره کرد و افزود: طبق بند 10 وظایف شوراهای اسلامی شهر، تاییدصورت جامع درآمد ها و هزینه های شهرداری در هر شش ماه و انتشار عمومی آن از وظایف شوراهای اسلامی شهر است.

وی اضافه کرد: بودجه مصوب 98 شهرداری 800 میلیاردو 53 میلیون و 430 هزار تومان است که سهم شش ماهه نخست سال جاری  برای تحقق درآمد حدود 400 میلیارد و 26 میلیون تومان است که از این مبلغ 300 میلیارد و 292 میلیون تومان محقق شده که 82 درصد از سهم بودجه شش ماهه سال 98 شهرداری را شامل می شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهرهمدان اضافه کرد: اگر ارزش‌ ریالی حق سهم شهرداری از تفکیک ( ماده 101 ) را در شش ماهه نخست سال 98 را از آن کسر کنیم 53 درصد تحقق درآمد حاصل شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه هزینه ها از کل بودجه مصوب شده در شش ماهه نخست سال جاری حدود 50 درصد تحقق یافته که معادل 200 میلیارد و 2 میلیون تومان است.

وی هزینه های جاری محقق شده شش ماهه نخست سال جاری  را 100 میلیارد و 163 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این مبلغ حدود 58 درصد بودجه شش ماهه نخست 98 را شامل می شود و هزینه های عمرانی هم حدود 838 میلیون 800 هزار تومان معادل 42 درصد از این سهم محقق شده است.

کاووسی امید افزود: طبق بودجه مصوب شورا در سال 98 شهرداری می بایست درصد تحقق هزینه های عمرانی 60 و هزینه های جاری 40 درصد محقق می شد این در حالی است که در بودجه  شش ماهه نخست سال جاری نسبت 58 درصد هزینه های جاری به  42 درصد هزینه های عمرانی کاملا معکوس عمل شده و این عملکرد نامساعد است.

وی ادامه داد: بر این اساس پیش بینی می شود که مصوبه شورا  در خصوص تحقق درصد های فوق الذکر  با توجه به افزایش هزینه های جاری شهرداری، در شش ماهه دوم عملی  نشده و  باعث انباشت بدهی برای مجموعه شهرداری همدان شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهرهمدان با اشاره به  پروژه های عمرانی  که برای آن درصد پیشرفت فیزیکی توسط شهرداری گزارش  شده است ، گفت:  تعداد پروژهایی که برای آنها درصد پیشرفت فیزیکی لحاظ نشده است تقریبا" 50 درصد تعداد کل پروژه ها را شامل می شود .

وی ادامه داد: همچنین  20 میلیارد تومان کمک دولت در ردیف  پروژه های بازآفرینی مناطق سه و چهار محقق نشده است.

رئییس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان با بیان اینکه  5 درصد سهم آموزش و پرورش از فیش عوارض نوسازی  به نواحی یک و دو اداره  کل آموزش و پرورش استان همدان پرداخت نشده است، گفت: سهم سازمان های آتش نشانی وفرهنگی و ورزشی  از فیش عوارض نوسازی به این سازمان‌ها پرداخت نشده است.

کاووسی امید  عملکرد شهرداری در تمام حوزه های  فناوری اطلاعات  را بسیارضعیف اعلام کرد و افزود: کاهش هزینه های خدمات شهری 

 

نظر شما