مدیر کل امور بانوان و زنان استانداری همدان مطرح کرد :

بزرگترین مشکل زنان عدم آموزش مناسب در زمینه خودباوری و استفاده از استعدادهای نهفته است

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۹:۳۸:۱۵
کد خبر: ۹۴۲۵۸۵
بزرگترین مشکل زنان عدم آموزش مناسب در زمینه خودباوری و استفاده از استعدادهای نهفته است
ربیعه علی محمدی گفت: بزرگترین مشکل زنان عدم آموزش مناسب در زمینه خودباوری و استفاده از استعدادهای نهفته است و برای رفع این مشکل باید ارتباطات بیشتری با هم برقرار کنیم، جلسات و دورهمی های بیشتری توسط زنان و برای زنان برگزار شود

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ششمین دورهمی کافه کارآفرینی همدان با حضور مدیر کل امور بانوان و زنان استانداری همدان، صاحبان کسب و کار، سازمانها و دانشجویان با محوریت " فرصت های کارآفرینی بانوان " برگزار شد.

مدیر کل امور بانوان و زنان استانداری همدان در این جلسه گفت: بزرگترین مشکل زنان عدم آموزش مناسب در زمینه خودباوری و استفاده از استعدادهای نهفته است و برای رفع این مشکل باید ارتباطات بیشتری با هم برقرار کنیم، جلسات و دورهمی های بیشتری توسط زنان و برای زنان برگزار شود.

ربیعه علیمحمدی در ادامه اظهار کرد: خیلی از دختران جوان ما با اینکه در مقاطع دانشگاهی مختلف ادامه تحصیل داده و فارغ التحصیل شده اند اما هنوز نمی توانند ارتباط خوبی برقرار کنند و به دور از آسیب ها و با رعایت اصول در جامعه فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه داری طبق استانداردهای جهانی با شش ساعت حضور یک خانم دستمزدی معادل 250 دلار دارد بیان کرد: شروع فعالیت و اشتغال زنان می تواند از خانه و در کنار خانواده شروع شود چرا که زنان دارای چندین نقش در زندگی هستند و گاها یکی از نقش ها مغفول می ماند اما باید توجه کرد که این سخن به معنای نفی حضور زنان در جامعه نیست.

وی زنان و مادران را تربیت کننده نسل آینده جامعه دانست و گفت: زنان شاکله و اساس خانواده هستند و هر چقدر ایشان توانمند باشند به همان اندازه اعضای خانواده توانمند می شوند و اینکه امروزه جای خالی حضور احساسات زنانه در مدیریت خشک و بی روح سازمان ها و حفظ و ارتقا منابع انسانی و توجه به روحیات افراد بسیار احساس می شود.

در ادامه راهبر کافه کارآفرینی به معرفی افراد حضار و فعالیت آنان پرداخت و اشاره کرد که سه عامل مانع کارآفرینی زنان می شود: موانع فردی، شبکه ای و محیطی که با توجه به تغییرات فرهنگی و اجتماعی دهه های گذشته بخشی از آن حل شده است اما هنوز جای کار و تلاش بسیار برای رفع آنها وجود دارد و این جز با همیاری و همراهی و مطلبه گری میسر نخواهد شد.

محمد جواد وثاق عنوان کرد که در تمامی زمینه ها فرصت برای کارآفرینی زنان وجود دارد و نمی توان گفت زنان در ایجاد کسب و کارهای نوآورانه عقب هستند حال آنکه آمارها نشان از پیشتازی آنان نسبت به مردان در برخی از حوزه ها دارد.

در ادامه مهدی سلیمان آبادی مشاور و مدرس کارآفرینی مدعو با اشاره به اینکه اصل اول کارآفرینی تقویت مهارت ها و توانائی هاست بیان کرد: فرصت ها در دل حضور افراد در جمع و گروه ها وجود دارد و هر کس از این محافل دور باشد فرصت های خود را از دست داده است. وی به نقش مشاوران در توسعه و راهنمائی افراد اشاره کرد که باید در همه مراحل زندگی به ویژه حوزه کارآفرینی از مشاوران کمک گرفت تا با کمترین خطا در مسیر درست حرکت کنیم.

در انتهای دورهمی بانوان به شبکه سازی و ارائه فعالیت خود با حاضران پرداختند و مقرر شد زنان کارآفرین حاضر توسط کافه کارآفرینی به عنوان الگوهای موفق به جامعه معرفی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز