مدیرکل راه و شهرسازی همدان:

پرونده مسکن مهر همدان بسته می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۷:۵۲:۲۲
کد خبر: ۹۴۴۴۸۹
پرونده مسکن مهر همدان بسته می‌شود
حسینی تاکید کرد: مسکن‌های مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد و فاقد متقاضی، از دور خارج می‌شوند و برای آن‌ها اگر شریک پیدا کنیم این بهترین روش برای بستن پرونده مسکن مهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل راه و شهرسازی همدان تاکید کرد: مسکن‌های مهر با پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد و فاقد متقاضی، از دور خارج می‌شوند و برای آن‌ها اگر شریک پیدا کنیم با واگذاری مجدد به طرح اقدام ملی و تولید مسکن اضافه می‌شوند.

حسینی ادامه داد: اگر هم برای آن‌ها شریک پیدا نشود زمین را با همان مقدار سازه‌ای که در آن ایجاد شده می‌فروشیم و خریدار تسهیلات بانک را صفر می‌کند و آن را از طرح مسکن مهر خارج می‌کنیم.

وی افزود: این بهترین روش برای بستن پرونده مسکن مهر است چون بانک به این واحدها تسهیلات داده و اگر بیشتر از این بماند بانک سود دوران مشارکت به آن اضافه می‌کند.

حسینی بیان کرد: نزدیک به ۲۹۵ واحد مسکن مهر با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در استان داریم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تکمیل و در اختیار صاحبان قرار گیرند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز