معاون راهداری همدان:

اولویت حوزه راهداری، بحث نگهداری راه‌های ارتباطی است

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۴:۰۱:۴۲
کد خبر: ۹۴۴۶۵۲
اولویت حوزه راهداری، بحث نگهداری راه‌های ارتباطی است
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: مهمترین اولویت و برنامه حوزه راهداری بحث نگهداری راه موجود استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حمید پرورشی خرم در نشست هماهنگی و هم اندیشی اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در محورهای روستایی و فرعی استان با بیان این‌که حفظ و نگهداری راه‌های ارتباطی و شریانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه راه به‌شمار می‌رود، افزود: خوشبختانه تا به امروز اقدامات موثری در زمینه نگهداری از راه‌های ارتباطی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با وجود 5 هزارو 300 کیلومتر راه در این استان، نگهداری مناسب این راه ها، پل‌‌ها، تونل‌ها و ابنیه فنی از اولویت های اصلی ما است، یادآور شد: دغدغه و اولویت امروز حوزه راهداری، بحث نگه‌داری راه‌های ارتباطی است.

پرورشی خرم با تاکید بر اینکه به همان اندازه که احداث راه به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه در جوامع امروزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بحث نگهداری از راه‌ها نیز می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش سوانح جاده‌ای موثر باشد، بیان کرد: جاده به عنوان یکی از سه عامل اصلی در بروز سوانح رانندگی به‌شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: با وجود این‌که آمار حاکی از آن است که عامل انسانی بیشترین دلیل بروز این حوادث است، اما باید با اهتمام به بحث نگهداری از راه‌ها، گامی بلند به منظورکاهش نقاط حادثه‌خیز برداشت.

معاون راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به مقوله نگهداری راهها، ابراز داشت: یکی از روش های کم هزینه، اجرای طرح های حفاظتی آسفالت مانند(فوگ سیل و چیپ سیل) است.

پرورشی خرم ادامه داد: باید با یک حرکت جهادی و با امکانات و ماشین الات موجود، در محورهایی که سطح آسفالت آنها دچار رخ رفتگی و به اصطلاح ترکهای موزائیکی و سوسماری شده اند، می توان از این روش استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی در این فصل می توان این طرح را اجرا کنیم و با این اقدام تا پایان سال می توان از آسیب بیشتر محورها جلوگیری کرد.

گفتنی است، فوگ سیل، عملیات حفاظتی آسفالت است که با ترکیب قیر امولسیون و یک لایه ماسه درشت دانه در محورهای که سطح آسفالت آنها دچار رخ رفتگی و به اصطلاح ترکهای موزائیکی شده است به منظور جلوگیری از نفوذ آبهای سطحی در مواقع بارندگی و همچنین افزایش طول عمر آسفالت و ایجاد سطح ایمن برای استفاده کنندگان از راه اجرا می شود. 

چیپ سیل نیز عملیات حفاظتی آسفالت همراه با قیرپاشی و یک لایه ماسه ریز دانه و به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیرین آسفالت انجام می شود.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز