برگزاری نشست شناخت همدان در نمایشگاه سراسری کتاب

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۰:۴۴:۱۶
کد خبر: ۹۴۸۵۹۵
برگزاری نشست شناخت همدان در نمایشگاه سراسری کتاب
نشست شناخت همدان با رویکرد کتاب‌شناسی و ماخذشناسی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، این نشست توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همزمان با سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد که با استقبال علاقمندان به فرهنگ همراه بود.

در این نشست چهارتن از مولفان و نویسندگان همدانی به معرفی ‌کتاب‌های مرتبط با فرهنگ و تاریخ استان پرداختند.

یکی از مولفان با بیان اینکه همدان پس از جنگ جهانی اول با خسارات جدی وارد شد، گفت: اگر فرهنگ‌دوستان همدانی نبودند پس از این جنگ همدان امروز حتی نمی‌توانست در حد یک منطقه معرفی شود.

شهرام غفوری افزود: در خصوص شناخت همدان کتاب‌های متعددی وجود دارد که باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

یکی دیگر از پژوهشگران نیز به معرفی همدان بر اساس سفرنامه‌ها پرداخت و گفت: نام همدان در منابع متعددی با زبان‌های مختلف در طول تاریخ دیده می‌شود.

بابک رضاپور افزود: کتابی با عنوان "همدان‌شناخت" در آینده نزدیک در ۵۰۰ صفحه توسط حوزه هنری به چاپ خواهد رسید که به معرفی همدان بر اساس سفرنامه‌های ایرانی و خارجی می‌پردازد.

عباس زارعی مهرورز دیگر پژوهشگر نیز به معرفی کتاب‌شناسی نسخ خطی پرداخت و به ۴۴۵ نسخه خطی موجود در همدان که توسط وی فهرست‌نویسی شده است، اشاره کرد.

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان همدان و چهارصد و ششمین نمایشگاه کتاب استانی از ۱۸ تا ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در حال برگزاری است.

 

نظر شما