رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:

فضای امن، شاد و خلاق برای کودکان همدانی ایجاد شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۲:۵۵:۱۸
کد خبر: ۹۵۳۷۳۹
فضای امن، شاد و خلاق  برای کودکان همدانی ایجاد شود
رضوان سلماسی با بیان اینکه باید توجه به حوزه کودکان و مطالعه در هر کشور، کانون توجه قرار گیرد؛ تأکید کرد: شهر برای کودکان، نیازمند ایجاد فضای امن، شاد و خلاق است که بتواند فرصت رشد و بالندگی و تفکر خلاق را گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون فرهنگی‌اجتماعی شورا با محوریت شهر دوستدار کودک با حضور اعضای شورای دانش‌آموزی دبستان طالقانی، گفت: کودکان، آینده سازان این مملکت هستند؛ از این رو حمایت از آنان امری ضروری است.

سلماسی بیان کرد: توجه به حوزه کودکان در شهر همدان هم بر اساس ساختار ابلاغی وزارت کشور با عنوان «شهر دوستدار کودک» به صورت ویژه پیگیری می‌شود تا مدیریت‌شهری به خواسته‌های کودکان و دیدگاه آنها در حوزه شهر، اولویت دهد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش غیر رسمی در سراسر جهان، در فضای شهری صورت می‌پذیرد؛ افزود: هر اقدامی که امروز در راستای توجه به کودکان صورت گیرد، موجب ساختن آینده شهر و کشور می‎شود.

سلماسی اظهار کرد: طراحی زمین‌های بازی واقع در پارک‌ها در تمامی محلات؛ مناسب‌سازی پارک‌ها؛ ایجاد اتاق مادر و کودک در مناطق ۴گانه؛ افزایش مبلمان شهری و آبخوری و همچنین فضاسازی شهری، جداره‌ها، المان‌ها و... متناسب کودکان با نگاه افزایش خلاقیت و تفکر در کودکان از جمله تأکیدات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در حوزه «شهر دوستدار کودک» است.

وی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای رسیدن به شهر دوستدار کودک، گفت: رسیدن به شهر پایلوت دوستدار کودک، مستلزم ارائه مستندات مورد نیاز است که در صورت موافقت و طی شدن روند آن به شیوه مناسب، به عنوان کاندید شهر دوستدار کودک معرفی خواهیم شد و در نهایت طی اجرایی شدن اقدامات لازم، نشانِ شهر دوستدار کودک را از یونیسف دریافت خواهیم کرد که شهر همدان را در سطح بین‌المللی و جهانی شناخته‌تر می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در ادامه با توجه به درخواست‌های بنیاد بوعلی سینا، تأکید کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای فی مابین بنیاد بوعلی سینا و شهرداری همدان در راستای تقویت و احیای برند شهر همدان یعنی «بوعلی سینا» منعقد شود.

سلماسی معتقد است: باید داشته‌های طبیعی و تاریخی شهر همدان را حفظ کنیم که در این بین تمامی ارگان‌های ذیربط، نقش خود را ایفا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز