انعقاد تفاهمنامه طرح سرباز مهارت در همدان جهت توانمندسازی سربازان جوان

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۵:۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۵۶۳۹۷
انعقاد تفاهمنامه طرح سرباز مهارت در همدان جهت توانمندسازی سربازان جوان
تفاهمنامه طرح سرباز مهارت با توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس جهاد دانشگاهی و نمایندگان مراکز آموزش نظامی و انتظامی سربازان استان در جهت ارتقا مهارتهای سربازان در طی خدمت امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: با طرح سرباز مهارت و طی برنامه‌های متعددی که در سطح وزارت برگزار شد از ابتدای سال جاری طرح با مشارکت مراکز نظامی استان به مرحله اجرایی در آمد که تاکنون قریب به 30 درصد برنامه انجام شده و عزم این را داریم تا در مدت باقیمانده و مشارکت مراکز آموزش سرباز ، برنامه را کاملا انجام دهیم البته کیفیت انجام این طرح را فدای کمیت آن نخواهیم کرد چرا که برای نسل آینده بایستی جوانانی دارای مهارت و موفق داشته باشیم برای راهبری این نظام و کشور و این مهمترین دلیل کیفی سازی آموزش ها در غالب این طرح است.

محسن جهانشیر ادامه داد:جوانان ما 2 سال از عمر خود را به خدمت مقدس سربازی مشغول اند و بایستی در کنار آموزش های رزمی و دفاعی در جهت حفاظت از کیان نظام و کشور این مهارت هایی برای آینده خود کسب کنند که البته علاقه سربازان و آمادگی اولیه آنها جهت بهره بهتر و بیشتر اهمیت دارد. در حوزه آموزی ورزش سختگیری داشتیم چرا که مربیان آینده ، مسئول سلامت جامعه هستند و بایستی توان علمی، ذهنی و اجرایی ورزشی در رشته خود را داشته باشند؛ در حوزه جوانان هم با توجه به پتانسیل های بی شمار این عزیزان، هدایت و سمت و سو دادن به این توان و ارتقا آگاهی و مهارتهای جوانان خصوصا در حوزه کسب و کار و زندگی مورد تاکید ماست.

وی در پایان گفت:مطمئنا با همراهی که در تک تک شما عزیزان می بینیم سمت و سو، سمت و سوی خوبی است، امیدوارم که خدا توفیق دهد بتوانیم در ادامه مسیر پا به پای هم برای داشتن ایرانی آباد تلاش کنیم مطمئناً دور از ذهن نیست و با توکل به خدا این موضوع محقق خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه در استان همدان حدود ۵۵۰ نفر از سربازان نیروهای مسلح دوره‌های آموزشی را با ۲۰ فصل جداگانه با محوریت مهارت های زندگی و مهارتهای اشتغال و کارآفرینی برگزار می گردد گفت:جوانان موتور محرک هرجامعه هستند و طبیعتاً توانمند کردن آنها می‌تواند جامعه را در راستای اهداف خودش با سرعت و قدرت بیشتری قرار دهد.

اسدی ادامه داد: در این طرح حدود ۳۲ ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و همچنین ۴۸ ساعت مهارتهای حوزه اشتغال و کارآفرینی سربازان برگزار خواهد شد.

دوره های مهارت آموزی طرح "سرباز مهارت" در سال 98 ، بصورت عملی و تئوری در سرفصل های مشخص و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی، آجا، ناجا و سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برای 550 سرباز در محل خدمت برگزار می گردد که برای نفرات موفق در آزمون انتهایی مهارتها گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز