مدیرعامل توزیع برق همدان

نخستین پیست برق جی .آر .اس استان همدان ساخته می شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۰ - ۱۷:۴۸:۰۳
کد خبر: ۹۵۷۷۸۸
نخستین پیست برق جی .آر .اس استان همدان ساخته می شود
محمد مهدی شهیدی گفت: نخستین پیست جی .آر .اس در حال ساخت می باشد و از سال بعد به بهربراری می رسد

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان محمد مهدی شهیدی در نشستی که روز  پنج شنبه با اصحاب رسانه داشت گفت:نخستین طرح جی .آر اس استان در حال ساخت می باشد و از سال آینده بهره برداری می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون یک‌هزار و ۲۰۰ کنتور فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) برای مشترکان برق پُر مصرف استان قابل استفاده می باشد

 وی افزود: این کنتورها از راه دور میزان برق مصرفی در هر دوره را محاسبه و در مدیریت پیک بار شرکت توزیع نیروی برق را یاری می‌کند.

وی از بهربراری طرح هاییی با حضور وزیر نیرو خبر داد وگفت: هفته گذشته سیزدهمین برنامه پویش «هر هفته؛ الف_ب_ایران» با حضور وزیر نیرو به میزبانی همدان برگزار شد و این استان با بهره‌برداری از طرح‌هایی به اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان یکی از استان‌های برجسته این پویش بود.

او در ادامه گفت: در این پویش ۲ طرح نیروگاهی همدان به عنوان طرح شاخص انتخاب و همزمان با چهار هزار و ۲۹۷ طرح عمرانی شرکت توزیع نیروی برق کشور بهره‌برداری شد.

شهیدی با اشاره انتخاب همدان به عنوان قطب انرژی خورشید مطرح کرد': همزمان با این پویش نیروگاه خورشیدی بشیک‌تپه با ظرفیت ۶ مگاوات به شبکه توزیع برق اضافه شد تا همدان به عنوان قطب تولید نیروی برق از انرژی خورشیدی انتخاب شود.

وی اضافه کرد: یک نیروگاه CHP (تولید هم‌زمان گرما و برق) هم با ظرفیت ۶ مگاوات در شهرداری کبودراهنگ بهره برداری و به شبکه توزیع نیروی برق اضافه شد؛ با بهره‌برداری از این نیروگاه ظرفیت نیروگاه‌های CHP این استان به ۱۷ مگاوات افزایش یافت.

 

وی با اشاره با مشکلات برق ملایر افزود: میانگین تلفات برق این استان را ۱۰.۸ درصد است که شهرستان ملایر با ۱۷ درصد تلفات، بیشترین میزان تلفات نیروی برق را در همدان دارد.

شهیدی خاطرنشان کرد: شبکه توزیع نیروی برق همدان ۱۷ خط بحرانی ۲۰ کیلو ولت دارد که نخستین خط آن، با اعتبار هشت میلیارد تومان نوسازی و مشکلات خطوط برق این شهرستان برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه تامین برق گلخانه‌ها به میزان ۹.۷ مگا وات در دست اقدام است، بیان کرد: برای تامین برق شهرک‌های صنعتی،۴۳ مگاوات خط انتقال در دست اجرا داریم که ۲۰ مگا وات آن اجرا شده و ۲۳ مگا وات باقی مانده تا پایان سال ۹۹ به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: تامین روشنایی معابر ۲ مجموعه گردشگری گیان و گاماسیاب نهاوند در دست اجرا است و تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی تاکید کرد: ۲۶ میلیارد تومان سال گذشته برای اصلاح شبکه برق روستایی هزینه شد و امسال نیز ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن تعریف شده است.

شهیدی اظهار داشت: نزدیک به ۱۱۵ میلیارد تومان مطالبات برق از مشترکان داریم که ۳۲ میلیارد تومان آن متعلق مشترکان روستایی، ۲۹ میلیارد تومان مشترکان شهری و ۵۲ میلیارد تومان نیز متعلق به دستگاه های اجرایی است.

وی عنوان کرد: ۹۸.۵ درصد از مطالبات سال گذشته دریافت و امسال نیز ۹۳.۵ درصد از طلب‌ها وصول شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان افزود: اگر میزان مصرف گاز توسط مشترکان شهری و روستایی کاهش یابد، تامین برق صنایع و نیروگاه‌ها آسان می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش قیمت پنل‌های خورشیدی مشکلاتی را برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ایجاد کرده است.

شهیدی با اشاره به اینکه امسال با افزایش مشترکین شهری و روستایی داشتیم  افزود: تا پایان سال گذشته در سطح استان همدان نزدیک به ۷۳۸ هزار مشترک برق داشتیم که امسال نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و روستایی جدید به آن اضافه شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز