مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان:

۷۲۰ میلیارد تومان از درآمد استان مربوط به مالیات بوده است

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۴:۰۱:۱۵
کد خبر: ۹۶۵۳۳۹
۷۲۰ میلیارد تومان از درآمد استان مربوط به مالیات بوده است
سید ناصر محمودی گفت: استان همدان استان اول در تحقق درآمدهای مالیاتی نیست بلکه رتبه استان ۲۴ است.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان؛  سیدناصر محمودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران مطرح کرد: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که بودجه کشور از محل مالیات تامین شود، اظهار داشت: سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی این است که بودجه کشور از درآمدهای مالیاتی و غیرنفتی کسب شود که این کار بدون کارشناسی انجام نشده است

وی در ادامه گفت: در این استان از سال ۹۴ تاکنون ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش های مختلف انجام شده که از این میزان سرمایه‌گذاری خارجی،  ۹۵ میلیون دلار جذب شده و ۲۴ میلیون دلار در حال فرآیند جذب است.

 وی  با اشاره به اینکه این میزان سرمایه گذاری برای یک هزار و ۵۵۴ نفر شغل ایجاد کرده افزود: با سرمایه گذاری خارجی هم اکنون نیز یک طرح در دست پیگیری و دارای مجوز و ۲ طرح در دست اقدام است.

محمودی با بیان اینکه ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان شناسایی شده است، ادامه داد: این فرصت ها در سه بخش شناسایی شده و ۲۴ فرصت نیز در اولویت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید براساس مالیات تنظیم شود این در حالی است که ۶ هزار فرار مالیاتی در استان شناسایی و برای آنها پرونده پیگیری تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در آمد استان در سالجاری ۸۶۶ میلیاردتومان بوده است، بیان کرد: ۱۸ درصد از درآمد استان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ۸۰ درصد مربوط به مالیات بوده است که در ۱۰ ماهه امسال ۹۰ درصد از درآمدهای مالیاتی استان محقق شده است..

وی با اشاره به فروش املاک مازاد سازمانهای دولتی، عنوان کرد: ۲۴ واحد از خانه های سازمانی اقتصاد و دارایی به فروش رسیده و به خزانه واریز شده است.

محمودی  گفت: املاک مازاد بر نیاز دولت ۱۸ برابر نقدینگی دولت است که طرح مولدسازی دارایی‌های دولت در راستای سبک سازی دولت است و برای این منظور سامانه "سادا" ایجاد شده که تمام دستگاه‌های دولتی اموال خود را در این سامانه ثبت می‌کنند که در ۹۹ درصد از اموال دستگاه‌های اجرایی استان ثبت شده است.

وی درباره اختلاف بانک ملی و اوقاف درباره بانک ملی شعبه میدان امام(ره)، گفت:  اختلاف حقوقی بین اوقاف و بانک ملی وجود دارد که اوقاف ادعا دارد این ملک از لحاظ وقفی مربوط به شاهزاده حسین(ع) است که وزیر اقتصاد در سفری که به استان داشته از این مکان بازدید کرد و دستور داد کارگروهی برای حل و فصل موضوع تشکیل شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان افزود: دو پیشنهاد در این رابطه وجود دارد که قرار است در کارگروه مربوطه مطرح و نتیجه نهایی به وزیر اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد استان در بودجه ۹۹ نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، بیان کرد: ۱۰۵۰ میلیارد تومان درآمد در بودجه ۹۹ برای استان همدان دیده شده که از ۱۰۵۰ میلیارد تومان درآمد استان، ۹۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی بوده است.

محمودی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۱۵۰ هزار نفر از دریافت سهام سود عدالت جامانده‌اند، گفت: فرم سهام عدالت یک میلیون و ۵۶۱ هزار نفر در استان همدان تکمیل شده است که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند و در سال های ۸۶ و ۸۷ هم ۴۷۶ هزار و ۷۹۴ نفر از مشمولین ۳۴۵ میلیارد ریال سود سهام عدالت دریافت کردند.

وی از صادرات ۸۶ میلیون دلاری در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون دلار صادرات از استان همدان صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز