رییس سازمان جهادکشاورزی همدان:

افزایش بازدهی کشاورزی در گرو دانش افزایی است

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۰۸:۲۴:۱۱
کد خبر: ۹۶۶۹۰۰
افزایش بازدهی کشاورزی در گرو دانش افزایی است
رضوانی جلال افزود: جوانان خلاق و مبتکر بسیاری در روستاها ساکن هستند که با مطالعه و تحقیق روی محصولات کشاورزی می توانند به افزایش و بهینه سازی تولیدات روستا کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس سازمان جهادکشاورزی همدان با اشاره به وجود ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان گفت: ۲۹ درصد ارزش افزوده اقتصاد این منطقه مربوط به تولیدات کشاورزی است.

منصور رضوانی جلال اضافه کرد: کشاورزی همدان در حال گذار از شیوه سنتی به صنعتی است به طوری که کشت گلخانه‌ای در استان یک نوع کشاورزی صنعتی است که رشد خوبی دارد.

وی با بیان اینکه فرزندان تحصیل کرده کشاورزان به دنبال هدایت کشاورزی از حالت سنتی به صنعتی هستند افزود: همکاری و همیاری ما با کتابخانه‌های عمومی برای ارتقا سطح زندگی کشاورزان بسیار اثرگذار است.

 رضوانی جلال یادآوری کرد: فضای مجازی مصداق تنقلاتی است که اجازه مصرف مواد غذایی مناسب و مقوی را به افراد نمی‌دهد و ما باید تلاش کنیم محصول سالم را به دست بهره‌برداران برسانیم.

وی افزود: جوانان خلاق و مبتکر بسیاری در روستاها ساکن هستند که با مطالعه و تحقیق روی محصولات کشاورزی می توانند به افزایش و بهینه سازی تولیدات روستا کمک کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه بیشترین سیب زمینی کشور در این استان تولید می شود گفت: در حال حاضر میانگین تولید سیب زمینی در استان همدان در هر هکتار ۴۲.۵ تن است و با مطالعه و دانش افزایی کشاورزان می توان در تولید بقیه محصولات هم سرآمد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز