مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان

رتبه استان همدان در فضای کسب و کار از ۲۳ به ۱۱ ارتقا یافته است

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۱:۱۹:۰۶
کد خبر: ۹۷۷۴۸۷
رتبه استان همدان در فضای کسب و کار از ۲۳ به ۱۱ ارتقا یافته است
محمودی با بیان اینکه ۲۲ تا ۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حال پیگیری است گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در ۸۷ فرصت در قالب اپلیکیشن مشخص شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با بیان اینکه ۲۲ تا ۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حال پیگیری است گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در ۸۷ فرصت در قالب اپلیکیشن مشخص شده است.

سیدناصر محمودی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سطح استان در راستای بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته است اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در این زمینه رتبه استان در فضای کسب و کار از ۲۳ به ۱۱ ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند و مقررات مخل کسب و کار در کارگروه پایش کسب و کار استان به صورت مستمر شناسایی می‌شود افزود: در مورد قوانین مخل کسب و کار در زمینه‌های مالیاتی، گمرکی و مواردی از این قبیل بررسی صورت می‌گیرد تا در ایجاد رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از محورهای عملیاتی وزارت اقتصاد و دارایی توسعه و توانمندسازی بخش خصوصی است، از همین رو مرکز توسعه خدمات سرمایه‌گذاری در استان تشکیل و از سال ۹۳ فعال شده است.

وی با تأکید بر اینکه در این مرکز دستگاه‌های اثرگذار و فرابخشی نماینده فعال دارند ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در سطح استان  شناسایی شده و رو به رشد است.

محمودی با اشاره به اینکه مقررات سرمایه‌گذاری خارجی در قالب اپلیکیشن در فضای مجازی منتشر شده تا شاهد رشد روزافزون سرمایه‌گذاری خارجی باشیم تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چهار بخش سازمان صمت، جهاد کشاورزی، گردشگری و خدمات پیش‌بینی شده و به طور کلی ۸۷ فرصت مشخص شده که قابل رویت است.

وی در ادامه به رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان با بیان اینکه ۲۲ تا ۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیز در استان در حال پیگیری است افزود: تولید برق از انرژی خورشیدی نمونه بارز جذب سرمایه‎گذار خارجی است و همدان در این طرح  پایلوت غرب کشور شناخته شده است.

وی با اشاره اینکه فرار مالیاتی یک امر ملی است و در استان نیز ستاد درآمد تشکیل شده و به صورت مستمر جلسه برگزار می‌شود عنوان کرد: در ستاد درآمد علاوه بر حضور دستگاه‌های درآمدزای استان مانند مدیریت و برنامه‌ریزی، استانداری، امور مالیاتی دستگاه‌های نظارتی نیز عضو آن هستند.

محمودی با تأکید بر اینکه سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در استان شناسایی شد و در اختیار اداره کل امور مالیاتی قرار گرفت اظهار کرد: در این زمینه راهبردهای کلان در استان دیده شده و امیدوارم با تدابیر دولت و مجلس در قانون برنامه ششم و بودجه ۹۸ به سمت کاهش فرار مالیاتی پیش برویم.

 

نظر شما