مدیر طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

مصرف خود سرانه گیاهان دارویی اصلا توصیه نمی شود

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۱:۲۸:۵۸
کد خبر: ۹۷۷۹۵۲
مصرف خود سرانه گیاهان دارویی اصلا توصیه نمی شود
گودرزی گفت: مصرف خود سرانه گیاهان دارویی بدون در نظر گرفتن مزاج و زیاده روی در آن می تواند به سلامتی بدن آسیب رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، مدیر طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان توصیه های بهداشتی از نظر  طب سنتی به ویژه در خصوص  کرونا گفت: رعایت بهداشت فردی مثل استفاده از ماسک و ایزوله کردن افراد آلوده به ویروس میتواند در کاهش مبتلایان به این ویروس نقش موثری داشته باشد.

مدیر طب سنتی ایرانی معاونت درمان  دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: مصرف سیاهدانه، آویشن، پونه، شیرین بیان، زنجبیل و دارچین بصورت خودسرانه توصیه نمی شود.

وی ادامه داد: مصرف این نوع  مواد به مزاج  فرد بستگی داشته و نباید بدون توصیه متخصصین مربوطه، خودسرانه مصرف کنیم. به عنوان مثال افراد با مزاج گرم و خشک یا غلبه گرمی ممکن است با خوردن این مواد با مشکلات جدی روبرو شوند. مصرف این مواد حکم دارو را دارد و نباید بدون تجویز طبیب حاذق مصرف شود.

دکتر گودرزی ادامه داد : پونه، زنجبیل و زعفران حافظ رطوبت و مانع ایجاد تعفن هستند و مصرف آنها به دلیل خاصیت ضدعفونی مفید است اما افراد گرم مزاج باید تدابیر لازم را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد:  افراد با مزاج گرم و خشک در مصرف سیر و پیاز (که اخیرا برای مقابله با کرونا توصیه شده اند) نکات اعتدال مزاج را رعایت کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز