رئیس شورای شهر همدان

دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی شورای شهر باشند

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۲:۵۲:۳۹
کد خبر: ۹۸۶۸۸۴
دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگوی شورای شهر باشند
کامران گردان اضافه کرد: طبق ماده ۱۰۳ قانون اساسی تمامی ضمن همکاری تنگاتنگ با شورای شهر همدان این نهاد مردمی باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس شورای شهر همدان در نخستین جلسه شورای اداری شورای شهر همدان گفت: طرح شفافیت به‌ویژه در ۲ سال اخیر در حوزه مالی شورای شهر همدان به صورت ویژه و مناسب عملیاتی شد از این‌رو تمامی هزینه‌کردها از طریق نرم‌افزار و هوشمند ثبت و کنترل صورت می‌گیرد.

رئیس شورای شهر همدان گفت: ٨٣ درصد مصوبات شورای شهر همدان در کمیته انطباق فرمانداری تأیید و مصوب شده است که در کشور جزو چند استان برتر هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای آغاز بحران جهانی ویروس کرونا، بلافاصله جلسات شورای شهر همدان با بهره‌گیری از سیستم نرم‌افزاری شورای عالی استان‌ها از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور مجازی اعضای شورا برگزار شده که در صورت تداوم و رعایت طرح فاصله اجتماعی، از این مهم بهره‌مند خواهیم شد.

گردان اضافه کرد: طبق ماده ۱۰۳ قانون اساسی تمامی دستگاه‌های اجرایی ضمن همکاری تنگاتنگ با شورای شهر همدان باید پاسخگوی این نهاد مردمی باشند.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: شورای شهر همدان تمام تلاش خود را در راستای پیگیری مشکلات شهر، شهروندان و شهرداری داشته است؛ هرچند این مهم برای خود اعضای شورا کافی نیست و همچنان پیگیر مشکلات مدیریت‌شهری خواهیم بود.

حمید بادامی نجات افزود: دبیران کمیسیون‌های تخصصی شورا باید ضمن طرح پیشنهادات جدید و قوی به جلسات شورا تحرک بیشتری ببخشند و با فعالیت‌های بیشتر و پررنگ‌تر، نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: به‌طور قطع شورای شهر همدان را با شهرهای مجاور مقایسه نمی‌کنیم؛ بلکه باید با شهرهای بزرگ مانند مشهد، اصفهان و تهران مورد قیاس قرار گیرد.

 

نظر شما