معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

تمام اصناف استان همدان موظف به ثبت نام در سامانه وزرات بهداشت هستند

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۲۱:۴۴:۳۲
کد خبر: ۹۸۷۵۷۲
منوچهر کرمی گفت: ثبت ونام در سامانه وزرات بهداست و دریافت کد رهگیری به عنوان مجوز فعالیت برای تمام اصناف ضروری می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار برنا مطرح کرد:براساس مصوبه ستاد کرونا تمام اصنافی کم خطر معظف هستند در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.i هستند.

وی افزود:تمام اصناف و کسبه با مراجعه به سامانه سلامت وزرات بهداشت  و وارد کردن اطلاعات واحد صنفی و دریافت کد رهگیری  مجوز فعالیت خود را دریافت کرده و موعظف به رعایت نکات بهداشتی در پروتکل دریافتی خود می باشد.

کرمی با اشاره به سرکشی مرتب بازرسان بهداشتی در این طرح عنوان کرد: در استان همدان بازرسان بهداشت و همیاران این بازرسان به صورت مرتب به واحد های صنفی سرکشی ونظارت کرده و در صورت مشاهده هر گونه قصور در عمل پروتکل بهداشتی دریافتی  با متخلفین برخورد می شود وآن واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: هم چنین مردم می توانند هر گونه گزارش مبنی بر عدم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اصناف و یا ادارات را به سامانه 190گزارش دهنند.

وی در ادامه گفت: تمام سازمان ها وادارات هم مظعف به رعایت پروتکل دریافتی خود هستند و هرگونه گزارش مبنی عدم رعایت این پروتکل قابل پیگری خواهد بود.

کرمی افزود: در این طرح نمایندگان تعزیرات،اتاق اصناف ،اتحادیه هاونیروی انتظامی با بازرسان دانشگاه علوم پزشکی همکاری خواهند کرد.

وی در خاتمه گفت: قطعا با افزایش تجمعات و گسترش ارتباطات اجتماعی زمینه انتشار بیشتر این بیماری فراهم می شود اما با رعایت نکات بهداشت فردی هم چون شستن مکرر دست ها،عدم خروج از منزل ؛عدم خرید روزانه و غیر ضروری ؛ به تعویق انداختن کارهای غیر ضروری؛و رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف و بازارایان مانع افزایش این بیماری خواهیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز