وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

آغاز پرداخت تسهیلات به ۲۸ هزار باشگاه ورزشی آسیب‌دیده از بیماری کرونا طی هفته آینده

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۱:۱۹:۰۹
کد خبر: ۹۹۱۱۷۵
آغاز پرداخت تسهیلات به ۲۸ هزار باشگاه ورزشی آسیب‌دیده از بیماری کرونا طی هفته آینده
وزیر ورزش و جوانان آغاز پرداخت تسهیلات به ۲۸ هزار باشگاه ورزشی آسیب‌دیده از بیماری کرونا طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان و به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر سلطانی فر عصر دوشنبه در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی بخش ورزش و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با تأکید بر اهمیت سلامت و معیشت مردم، اظهار کرد: نمی‌توان در خصوص وضعیت کرونا نظر قطعی داد چراکه این ویروس رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی داشته و تا آنجا پیش رفته که اقتصاد دنیا در مقابل این ویروس میکرونی زمین‌گیر شده و دنیای پسا کرونا دنیای جدیدی خواهد بود که باید با شرایط جدید برنامه‌ریزی کنیم .

وی تصمیمات عرصه ورزش را متأثر از  مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست و تصریح کرد : بر همین اساس فعالیت باشگاه‌های خصوصی تا ١٥ اردیبهشت و کلیه مسابقات نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه تعطیل‌شده است و تصمیمات جدید نیز با توجه به شرایط شیوع این ویروس در ادامه اتخاذ خواهد شد .

وزیر ورزش و جوانان اهمیت فعالیت باشگاه‌های خصوصی را که متأثر از بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند موردتوجه قرارداد و اظهار داشت : در خصوص ٤٣٠٠ مکان ورزشی که در اختیار داشتیم و به بخش خصوصی اجاره داده‌شده بود ، آن‌ها را مشمول بخشودگی اجاره‌ها در دو ماه  کردیم و اگر این شرایط استمرار یابد ، بخشودگی نیز ادامه خواهد داشت از طرفی بیمه کارفرمایان و برق و گاز را هم استمهال ( مهلت ) کردیم .

وی فعالیت‌های حدود ٢٨ هزار باشگاه خصوصی در سراسر کشور را مهم برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه در دولت تسهیلاتی مصوب شده بطوریکه به میزان هر پرسنلی که باشگاه‌ها دارند و حق بیمه پرداخت می‌کنند ، تا سقف ١٦ میلیون تومان برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت وام ١٢ درصد  تعلق می‌گیرد که ٨ میلیون برای حقوق و ٨ میلیون برای هزینه باشگاه‌ها خواهد بود .

دکتر سلطانی فر میزان تنفس این تسهیلات برای باشگاه‌های خصوصی را ٤ ماه و مدت پرداخت آن را ٢ سال عنوان و زمان ارائه آن را از حداکثر هفت‌تا ده روز آینده اعلام کرد .

وزیر ورزش و جوانان اراده دولت را علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کمبود منابع کاهش فشارها برای مردم و فعالان اقتصادی دانست و اظهار داشت : اراده وزارت ورزش و جوانان هم کمک به فعالان اقتصادی در ورزش است تا حداقل بتوانند با حفظ وضع موجود اشتغال،  شرایط را مدیریت کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز