فرماندار نهاوند:

معلمان در بحران های مختلف کشور خوش درخشیدند

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۹:۱۵:۳۶
کد خبر: ۹۹۵۵۴۸
معلمان در بحران های مختلف کشور خوش درخشیدند
فرماندار نهاوند با اشاره تعطیل نشدن آموزش همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: معلمان در بحران های مختلف کشور خوش درخشیدند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان مراد ناصری صبح پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ضمن تبریک پیشاپیش هفته معلم، جایگاه معلم را جایگاهی رفیع و والا دانست و گفت: ما هرچه داریم از معلمان خود داریم.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری، اظهار داشت: اعتقاد من این است مناسبت های ملی که ما در تقویم خود داریم در واقع بخش مهمی از تاریخ کشور ما را در خود جای داده اند.

فرماندار نهاوند ادامه داد: سالروز شهادت استاد فرزانه، شهید مرتضی مطهری در تقویم ما به عنوان روز معلم نامگذاری شده است که وقتی به زندگینامه این مرد بزرگ مراجعه می کنیم، متوجه می شویم که ایشان چقدر نقش پررنگ و تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب و سال های بعد از انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه معلم، شایسته ی بهترین و بالاترین تجلیل ها می باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با تعطیلی مدارس و عدم دسترسی به معلمان نمی توانیم برنامه هایی به صورت حضوری برگزار کنیم و بر اساس دستورالعملی که در این زمینه وجود دارد، برنامه ها باید به صورت غیرحضوری برگزار گردد.

ناصری در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر معلمان در برگزاری رویدادهای ملی و همچنین مقابله با بحران ها، گفت: معلمانِ گرانقدر همواره نشان داده اند و ثابت کرده اند که پای کار هستند و در مواقع لزوم با تمام توان به کمک نظام آمده اند که از جمله موارد اخیر می توان به نقش پررنگ آن ها در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مقابله با ویروس کرونا اشاره نمود.

کمبود ۲۸۰ معلم در شهرستان نهاوند

در ادامه محمدحسین دارائی رئیس آموزش و پرورش نهاوند اظهار کرد: سال تحصیلی آینده کلاس بدون معلم نخواهیم داشت،در حالی که  با کمبود حضور ۲۸۰معلم برای ساماندهی مدارس مواجه هستیم.

وی افزود: در شهرستان نهاوند ۱۹۲ دانش آموز ۶ تا ۱۱ سال از سوادمحروم بوده که ۱۱۹ نفر آنها جذب و ۷۳نفر نیز به علت مشکلات اقتصادی، ازدواج زودهنگام دختران،معلولیت جسمی حرکتی ،ذهنی و...از تحصیل بازمانده اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز