امام جمعه نهاوند:

محتوای آموزشی مدارس بر گرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۹:۳۳:۱۰
کد خبر: ۹۹۶۱۵۷
محتوای آموزشی مدارس بر گرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد
امام جمعه نهاوند، گفت:محتوای آموزشی مدارس بر گرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان ضمن تبریک روز کارگر و همچنین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مظهری که به روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح نامگذاری شده است، گفت: خداوند در آیه 12 سوره مبارکه حدید می فرماید کیست که به خدا وامی نیکو دهد تا خدا آن را برای او دو چندان کند و او را پاداشی نیکو و باارزش باشد.

وی ادامه داد: مالی را که در که معرض تلف ونابودی است ولو به نسیه وبه فردغیرمعتبر بفروشیم عاقلانه است واگربه فرد معتبری ولو به نسیه نفروشیم دیوانگی است.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه عمر، مال، اولاد وهمه داشته های ما در معرض تلف است و چون یخ به تدریج آب می شود، گفت: اگر این داشته ها را به خدایی که معتبرترین خریدار است نفروشیم کمال دیوانگی است، خدائیکه قرض ما را ده برابر وهفتاد برابر و گاهی هفتصد برابر و گاهی بغیر حساب به ما برمیگرداند همچنان که در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه مال حلال و پاک، مالی که مورد علاقه و پسند آدمی باشد، بی منت باشد و توام با گناه نباشد و برای رضای خدا باشد نه ریا از جمله شروط قرض دادن به خدا و یا همان انفاق در راه اوست، گفت: توجه به این نکته ضروری است که قرض خواستن خداوند نه به خاطر احتیاج است بلکه منظور امتحان و آزمایش انسانها است.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه امام کاظم علیه السلام شان نزول آیه 12 سوره حدید را خمس و صله امام زمان «عج» میداند، گفت:منظور از امام،امام عادل زمان است چه معصوم و چه غیر معصوم در زمان غیبت باشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و همه شهدا بویژه شهید آیت الله مطهری، گفت: شهید مطهری یک الگوی انسان کمال یافته بود که همچنان پس از گذشت سالیان سال از شهادت ایشان آثار به جامانده ایشان چراغ راه در حوزه های مختلف خصوصا تعلیم و تعلم بکار میرود لذا باید تلاش شود تا اندیشه این بزرگوار را در راستا اغنای فرهنگ ناب سبک زندگی ایران اسلامی در سطوح مختلف آموزشی بیش از پیش پیاده سازی کنیم.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه معلم را به شمع تشبیه کرده اند گرچه شمع را می سازند تا بسوزد و معلم می سوزد تا بسازد و این شغل انبیاءاست، گفت: معلمان ما باید تمام تلاش خود را بر کادرسازی برای انقلاب اسلامی بگذارند تا این انقلاب به دست فرزندانی مومن، متعهد و کار بلد بی افتد و پس از آن با دستان مبارک مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی اش حضرت مهدی(عج) برسد.

وی با تقدیر از عملکرد همه خیرین و خدمتگزاران که دررزمایش کمک مومنانه شرکت کرده یا می کنند، گفت: امیدواریم با حمایت و همراهی همه خیرین در کنار خادمین کمیته امداد، بهزیستی، سپاه و بسیج در نیمه ماه رمضان وهفته احسان واکرام در قالب رزمایش کمک مومنانه بتوانیم هدایای خیرین رادراختیار نیازمندان و محرومین قراردهیم و همه سر سفره کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام میهمان باشیم.

 

نظر شما